خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت:

تعامل شرکت‌های ایرانی و اروپایی ادامه دارد/ تمرکز تجارت کشور با ۱۵ کشور همسایه و اوراسیاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۲۱

مدیرکل دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: تجارت با اروپا صرفا متنوع سازی بازارهای صادراتی ما را رقم می‌زند. البته پیش‌تر هم تجارت با این اتحادیه دستخوش فراز و نشیب بوده است. البته تاکید می‌کنم این همایش در جریان است و بخش های کاربردی آن با حضور چشمگیر شرکت‌ها به ثمر نشسته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همایش سه روزه ایران و اروپا که قرار بود 24 الی 26 آذرماه بصورت وبیناری برگزار شود، به تعویق افتاد. این همایش در راستای ارتقای توان تخصصی شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازارهای جهانی بود.

بهروز حسن الفت، مدیرکل دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت، در گفت‌وگو با ایلنا در مورد دلیل این موضوع اظهار داشت: این درخواست ازسوی اتحادیه اروپا و پیرامون برخی مسائل غیراقتصادی است. البته این همایش کنسل نشده بلکه به تعویق افتاده که تاریخ دقیق آن هنوز تعیین نشده است.

وی ادامه داد: تجارت تابعی از فضای فرهنگی و سیاسی است و به طبع ما شرکای خود را بر اساس منافع ملی کشور انتخاب می‌کنیم. در مورد این نشست بخش اصلی که تعامل شرکت‌ها و طرفین اقتصادی است از مدتی قبل شروع شده و همچنان به پیش می‌رود. تنها حذف چند سخنرانی رسمی خلل به اصل تلاش‌های تجاری وارد نمی‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون تمرکز کشور بر تجارت با 15 کشور همسایه و یا توافق با  اتحادیه‌هایی نظیر اوراسیاست. تجارت با اروپا صرفا متنوع سازی بازارهای صادراتی ما را رقم می‌زند. البته پیش‌تر هم تجارت با این اتحادیه دستخوش فراز و نشیب بوده است. البته تاکید می‌کنم این همایش در جریان است و بخش های کاربردی آن با حضور چشمگیر شرکت‌ها به ثمر نشسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز