خبرگزاری کار ایران

اکسون‌موبیل ۷۰۰ تن از کارکنانش را تعدیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۶۶۰

شرکت اکسون موبیل اعلام کرد که ۷۰۰ تن از کارکنان خود در شهر هیوستون را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز اطلاعیه‌ای که شرکت بزرگ نفتی اکسون موبیل روز جمعه (۲۱ آذرماه) به کمیسیون نیروی کار تگزاس ارسال کرد نشان می‌دهد این شرکت بیش از ۷۰۰ نفر از کارکنان خود را در منطقه هیوستون تعدیل خواهد کرد.

بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت ایالات متحده پیش از این گفته بود که نیروی کار جهانی خود را حدود ۱۵ درصد – یعنی حدود ۱۴ هزار شغل – کاهش خواهد داد که شامل تعدیل شدید مشاغل در ایالات متحده آمریکا نیز می‌شود.

اکسون موبیل و دیگر شرکت‌های نفتی در پی سقوط تقاضای نفت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و آغاز بدموقع پروژه‌های جدید، هزینه‌ها را کاهش داده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، زمان اجرای این تعدیل نیرو دوم فوریه خواهد بود. این ۷۰۰ شغل بخشی از تعدیل هزار و ۹۰۰ شغلی است که انتظار می‌رود در آمریکا انجام شود.

اکسون موبیل اعلام کرد بخش زیادی از این تعدیل نیرو در منطقه هیوستون خواهد بود که مقر بسیاری از کسب‌وکارهای نفت و گاز آمریکاست.

این شرکت آمریکایی ماه گذشته اعلام کرده بود که ارزش دارایی‌های ثبت‌شده گاز طبیعی خود را ۱۷ میلیارد دلار کاهش می‌دهد و به ۲۰ میلیارد دلار می‌رساند و هزینه پروژه‌های خود را در سال ۲۰۲۱ به کمترین رقم طی ۱۵ سال گذشته کاهش می‌دهد.

اکسون در پایان سال گذشته میلادی حدود ۸۸ هزار و ۳۰۰ نیروی کار داشت که ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از آنها نیروی پیمانکاری بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز