خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۴ درصدی ارزش صادرات محصولات شوینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۴۷۸

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: آمار اعلامی از سوی گمرک ایران حاکی از تحقق صادرات محصولات شوینده به ارزش 76 میلیون دلار و به وزن 185 هزار تن طی هشت ماهه سال جاری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌ از رشد 14 درصدی در ارزش و 7 درصدی در وزن دارد.

به گزارش ایلنا، ندا عطایی با بیان اینکه شناسایی و توسعه مقاصد صادراتی جدید در بازارهای بین‌المللی و کشورهای منطقه در حوزه صادرات محصولات بهداشتی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه صادرات این محصولات در دوران فراگیری ویروس کرونا دارد، افزود: توان بالای تولید این محصولات باعث شده ایران در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات شوینده در منطقه قرار گیرد و با توجه به ظرفیت تولیدی و همچنین تنوع محصولات، بدون شک تحقق اهداف صادراتی این حوزه امکان‌پذیر است.

عطایی در ادامه گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، در مدت مذکور محصولات شوینده اعم از پودر، مایع گرانول برای شستشو و پاکیزگی اعم از دستی و ماشینی، دترجنت، قرص،  ژل، کنسانتره برای شستشو، الکیل بنزن سولفونه، پاک‌کننده‌های صنعتی، دستشویی و انواع صابون شامل (مایع، پودر، بچه، طبی، رختشویی) صادر شده است.

وی افزود: بیشترین صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، چین، ازبکستان، ترکیه، قزاقستان و هند بوده است؛  به طوری که در مجموع حدود 97 درصد از کل صادرات این بخش به این کشورها بوده است. 

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی اظهار داشت: همچنین با توجه به بررسی آماری صورت گرفته طی سنوات گذشته در صنعت شوینده ایران، عمده محصولات صادرشده، محصولات نهایی و عمده کالاهای وارداتی محصولات واسطه‌ای از جمله انواع اسانس‌های مورد استفاده در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و پاک‌کننده‌های صنعتی و موم‌های مصنوعی بوده است که در فرآیند تولید مصرف می‌شود.

عطایی بیان داشت: براساس گزارش‌های اعلام شده مبنی بر تامین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در بازار داخل در شرایط کرونا که نتیجه همکاری بخش‌های مختلف و همچنین توان بالا و تنوع محصولات تولیدی صنایع بهداشتی در کشور بوده است و با توجه به این که ظرفیت تولیدی مورد نیاز در کشور بیش از نیاز کنونی است، در صورت تمدید مجوز صادرات این گروه محصولات می‌توان به صادرات 80 هزارتن انواع پودر شوینده و65  هزار تن صابون و انواع مایعات در سه ماهه پایانی سال جاری امیدوار بود. 

وی در پایان گفت: با توجه به تقاضای رو به افزایش این محصولات در کشورهای منطقه ضروری است از همه ظرفیت‌های این صنعت بزرگ هم در راستای تامین تقاضای نیاز داخلی و هم در حوزه صادرات غیرنفتی استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز