خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا به بالاترین رقم از ژانویه رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۳۷۱

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در یک هفته به بالاترین رقم از ماه ژانویه رسید.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده این هفته بیشترین شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی در یک هفته را از ماه ژانویه تاکنون به تعداد دکل‌ها افزودند، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با باقی ماندن قیمت نفت خام در حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه از ماه نوامبر تا کنون فعالیت‌های حفاری را ازسر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۱ آذرماه) خود آورده است که با افزایش ۱۵ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ دسامبر جمعه (۲۱ آذرماه) به ۳۳۸ دستگاه رسید.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با ۱۲ دستگاه افزایش به ۲۵۸ دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با چهار دستگاه افزایش - یعنی بیشترین افزایش در یک هفته از ماه اکتبر ۲۰۱۹ تا کنون - به ۷۹ دستگاه رسید.

شمار مجموع دکل‌های حفاری آمریکا از ماه اوت و زمانی که تعداد آنها به کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) یعنی ۲۴۴ دستگاه رسیده بود، با از سرگیری فعالیت شرکت‌های حفاری افزایش یافته است.

با وجود این افزایش، تعداد کل دکل‌های حفاری در حال سقوط به کمترین تعداد سالانه از سال ۲۰۱۵ بود. شمار کل دکل‌های فعال در این هفته ۵۸ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

با امید به اینکه واکسن مؤثر ویروس کرونا سبب احیای اقتصاد جهانی و تقاضای انرژی می‌شود، قیمت نفت خام ایالات متحده آمریکا در هشت ماه گذشته حدود ۱۴۸ درصد افزایش یافت. روز جمعه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا کمی کمتر از  ۴۷ دلار برای هر بشکه معامله شد که قیمت آن نسبت به ابتدای سال هنوز ۲۳ درصد کمتر است.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز