خبرگزاری کار ایران

معاون آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

دغدغه دسترسی به پرونده‌های آب‌های زیرزمینی برطرف شد/ جلوگیری از دریافت 660 میلیون لیتر سوخت غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۴۳۶

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با بهره‌برداری از سامانه هوشمندسازی خدمات تخصصی بخش آب(ساماب) دسترسی به پرونده‌های آب منطقه‌ای تسهیل می‌شود.

به‌گزارش ایلنا از وزارت‌ نیرو، «قاسم تقی‌زاده خامسی» روز سه‌شنبه در آیین رونمایی دو پروژه ساز و کاری هوشمند سازی خدمات تخصصی بخش آب (ساماب) و واگذاری و انتقال وظایف به شرکت‌های تابعه (تفویض اختیار) که در سی و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های وزارت نیرو در دهه 80 این بود که دسترسی نیروی انسانی به پرونده‌های آب‌های زیرزمینی و سطحی کمتر شود که در آن زمان هر استانی به‌طور مستقل و با یک نرم افزار مختص به خود این کار را شروع کرد و شرکت‌های آب‌ منطقه‌ای از دسترس قرار دادن این اطلاعات و داده‌ها به دیگر استان‌ها پرهیز می‌کردند.

وی درباره مزیت سامانه ساماب گفت: با این سامانه هر کسی در هر جایی می‌تواند به تمامی پرونده‌های موجود در آب‌های منطقه‌ای دسترسی داشته باشد.

تقی‌زاده خامسی اظهار داشت: در زمان حاضر یک میلیون و 227 هزار مشترک وجود دارد که 633 هزار مشترک در بخش آب‌های سطحی و 494 هزار مشترک دیگر در بخش آب‌های زیرزمینی هستند که 85 درصد اینها را کشاورزان شامل می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه، تمامی مشترکان می‌توانند در هر جای ایران از طریق سیستم دولت الکترونیک درخواست کنند تا به پرونده‌های آنها رسیدگی شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: 330 اداره امور آب در کشور وجود دارد که اکنون مشترکان می‌توانند درخواست خود را ارائه داده تا به آن رسیدگی و به صورت الکترونیک پاسخ خود را دریافت کنند.

تقی‌زاده خامسی همچنین با تاکید بر اهمیت مسئله گشت، افزود: 909 هزار گشت بازرسی در کشور داریم که اکنون با راه‌اندازی سامانه ساماب می‌توانند از طریق تلفن همراه اطلاعات خود را تبادل و در سامانه ثبت کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در عین حال گفت: در مدتی که سامانه راه‌اندازی شده، جلوی 660 میلیون لیتر سوخت غیرمجاز گرفته شده و این عدد قابل توجهی است؛ اینها قبلا با مدرک‌های جعلی سوخت دریافت می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز