خبرگزاری کار ایران

اردکانیان اعلام کرد:

هماهنگی بخش‌ها برای اجرایی شدن تجربه برق امید در بخش آب

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۵۶۵

وزیر نیرو با اشاره به اجرای تجربه طرح برق امید در بخش آب و برنامه‌ریزی برای تدارک مقدمات اجرایی شدن آن بر لزوم هماهنگی بخش‌های مختلف صنعت آب و برق تاکید کرد.

به‌گزارش  ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" امروز یکشنبه در جلسه امور برق وزارت نیرو و در جمع مدیران ارشد این بخش که با محوریت برق امید برگزار شده بود،‌ بر لزوم هماهنگی بخش‌های مختلف صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت:‌ با توجه به تدارک مقدمات لازم برای اجرایی شدن این طرح در بخش آب،‌ ضروری است که در این زمینه هماهنگی کاملی بین بخشهای مختلف وزارت نیرو ایجاد شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه لازم است آموزش‌ها، فعالیت‌های رسانه‌ای و بهره‌گیری از همه راهکارهای اطلاع رسانی با شدت بیشتری ادامه یابد تا به تاثیرگذاری منجر شود، گفت: باید موضوع انرژی و چگونگی مدیریت مصرف انرژی به یکی از محورهای گفتگو و بحث در جامعه تبدیل شده و قرار گرفتن در زمره مشمولان طرح برق امید،‌ برای همه مشترکان و مردم مهم باشد.

وی با بیان اینکه اطلاعات طرح هرچه دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد،‌ تحلیل‌ها به نتیجه بهتری خواهد رسید، به ایجاد رقابت میان شرکت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این ایجاد رقابت باعث خواهد شد تا نوآوری‌ها بیشتری در زمینه اجرا نمود پیدا کند.

وی در رابطه با طراحی قبوض جدید برق گفت:‌ تا حد امکان باید اطلاعات صحیحی در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق به مشترکان  داده شود تا همه مشترکان از جایگاهشان در زمینه مصرف آگاه شوند؛ چرا که اعتماد مردم،‌ سرمایه اصلی وزارت نیرو است و باید از این سرمایه مراقبت کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به پیشگامی صنعت برق در تخفیف صد درصدی هزینه برق مشترکان گفت: این پیشگامی باعث شد تا بخش‌های گاز و آب نیز در این حوزه وارد شوند.

بر پایه این گزارش، وزیر نیرو در حاشیه جلسه امور برق که در مرکز پایش صنعت برق برگزار شده بود، از نمایشگاه "سیر تکمیلی قبض برق در ایران" و نمونه "کولر آبی کم‌مصرف با برق خودتامین" که انرژی مورد نیاز آن از پنل خورشیدی تامین می‌شود، بازدید کرد.

این گزارش حاکی است، پس از تصویب طرح برق امید، جمع‌بندی بر این بود که مشترکان برق برای دستیابی به مزایای این طرح باید به اطلاعات کامل‌تری از میزان مصرف برق خود در مقایسه با دوره‌های قبلی و همچنین مشخص شدن میزان فاصله با جداول مصرف برق داشته باشند؛ به همین منظور، مجموعه توانیر نمونه کاملی از قبض برق را با امکانات مقایسه مشترک با مشترکان هم‌رده در منطقه جغرافیایی خود و در بین سایر مشترکان شهرستان خود طراحی کرده است.

در قبوض جدید برق، با نمودارهای گرافیکی میزان مصرف مشترک در مقایسه با سقف مجاز مصرف در هر پله مصرفی مشخص است و همزمان در سامانه برق ایران ( اپلیکیشن برق من) در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

همچنین در این مراسم، "مدل خود تامین برق مشترکان خانگی از طریق پانل خورشیدی بر بام منازل" نیز با حضور وزیر نیرو مورد بازدید قرار گرفت. در این مدل، پنل‌های خورشیدی قابل نصب روی کولرهای آبی بر بام منازل است.  

بر پایه این گزارش، برای نصب و اجرای مولد‌های خورشیدی کوچک مقیاس در قالب طرح برق امید به میزان هزینه اجرا، متقاضی برای دریافت وام به بانک معرفی می‌شود و هر مشترک تنها می‌تواند یک بار از مزایای این طرح استفاده کند. علاوه بر آن، سود وام دریافتی تا سقف ۲ میلیون تومان توسط وزارت نیرو از طرح یارانه سود تسهیلات پرداخت می‌شود.  

گفتنی است با نصب هر سامانه 0.5 کیلوواتی خورشیدی مقیاس کوچک به طور متوسط ماهیانه ۷۵ کیلووات ساعت برق تولید می‌شود که این میزان در تابستان بیشتر از این مقدار بوده و به طور مستمر منجر به کاهش هزینه‌های مصرف برق مشترک می‌‌شود؛ به این منظور یارانه مطابق با ساز و کار مصوب، توسط شرکت ساتبا پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز