خبرگزاری کار ایران

شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای یازدهمین هفته افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۷۰۳

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای یازدهمین هفته در ۱۲ هفته اخیر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای یازدهمین هفته در ۱۲ هفته افزایش یافت، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با وجود تلاش برای کاهش هزینه‌های امسال خود و سال آینده میلادی فعالیت‌های حفاری را ازسر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۴ آذرماه) خود آورده است که با افزایش سه دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به پنجم دسامبر جمعه (۱۴ آذرماه) به ۳۲۳ دستگاه رسید.

تعداد کل دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۴۷۶ دستگاه و ۶۰ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

شمار مجموع دکل‌های حفاری آمریکا از ماه اوت و زمانی که تعداد آنها به کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) یعنی ۲۴۴ دستگاه رسیده بود، افزایش یافته است.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با پنج دستگاه افزایش به ۲۴۶ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با دو دستگاه کاهش به ۷۵ دستگاه رسید.

با وجود اینکه قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۲۵ درصد کاهش یافته، امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب شده است قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا ۱۱۵ درصد افزایش یابد و به حدود ۴۶ دلار برای هر بشکه برسد.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز