خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تصمیم مجلس به جذب سرمایه‌گذاری خارجی آسیب می‌زند/ پیامد اقتصادی تصمیم‌ها باید سنجیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۸۳

رییس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاران خارجی تا یک ماه پیش قصد ورود به بازارهای ایران را داشت وقتی متوجه می‌شوند که مصوبه‌ای در مجلس ایران است که مسلماً خطرات اقتصادی نیز خواهد داشت از سرمایه‌گذاری در ایران منصرف می‌شوند.

سید حسین سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: هر مصوبه‌ای که در جهت بی‌ثبات کردن اقتصاد کشور باشد هم به ضرر داخلی‌ها و هم به ضرر سرمایه‌گذاری خارجی است. مهمترین موضوع در جهت سرمایه‌گذاری خارجی، ثبات اقتصادی است. تغییر تصمیم‌های ماهانه یا چند روز یکبار باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار خارجی از سرمایه‌گذاری در ایران واهمه داشته باشد. تا یک سرمایه‌گذار با یک سیستم هماهنگ می‌شود قوانین و مصوبات تغییر می‌کنند. 

وی افزود: این موضوع روی سرمایه‌گذاران خارجی تاثیر بیشتری دارد چراکه داخلی‌ها با خلق و خوی مسئولین آشنا هستند، اما خارجی‌ها وقتی برای سرمایه‌گذاری وارد یک کشور می‌شوند به این فکر می‌کنند که طی ۱۰ سال آینده معافیت مالیاتی، ثبات ارزی و غیره در آن کشور چه روندی خواهد داشت. اما وقتی که ثباتی وجود ندارد، آن سرمایه‌گذار خارجی رغبتی برای ورود نخواهد داشت.

رییس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران خارجی تا یک ماه پیش قصد ورود به بازارهای ایران را داشت وقتی متوجه می‌شوند که مصوبه‌ای در مجلس ایران است که مسلماً خطرات اقتصادی نیز خواهد داشت از سرمایه‌گذاری در ایران منصرف می‌شوند. 

وی اضافه کرد: این گونه مسائل روی سرمایه‌گذاری خارجی تاثیر بسیار منفی دارد. برند داخلی‌ها شاید با این فضا هماهنگ شده‌اند و می‌دانند که این بحث‌ها تا دو الی سه ماه دیگر تغییر می‌کند. اما سرمایه‌گذار خارجی با احتساب اینکه گفته شده ایران از پروتکل الحاقی و برجام خارج خواهد شد و این به معنای از دست دادن اقتصاد اروپا و کشورهای دیگری که به واسطه برجام با ایران ارتباط اقتصادی پیدا کردند است، کشور دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند. 

سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه به یکباره تصمیم‌هایی مانند روزهای اخیر در مجلس گرفته شود که گرچه یک تصمیم سیاسی  هستند اما تبعات اقتصادی دارد‌. وقتی در مجلس چنین تصمیم سیاسی می‌گیرند باید به تبعات اقتصادی آن هم توجه کنند. 

وی افزود: امیدوار هستیم که کشور هرچه زودتر به سمت یک اقتصاد طبیعی و شفاف برود تا بتوانیم سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتری داشته باشید. باید توجه داشت که مبنای همه مسایل اقتصادی سرمایه‌گذاری است، بیکاری و تورم را کاهش می‌دهد و به طبیعتا باعث کاهش اثرات منفی اجتماعی بیکاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز