خبرگزاری کار ایران

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایلنا:

حساسیت‌ها روی لایحه‌‌ بودجه سهم‌خواهی سیاسی است/ بودجه‌نویسی کشور اشکالات جدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۸۷۳

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار کرد: من تعجب می‌کنم که هرسال نمایندگان مجلس یک ماه و نیم، سه شیفته در مورد لایحه بودجه بحث می‌کنند. درحالی که تغییر نهایی آن در خروجی کمتر از 4 یا 5 درصد است. با بررسی بودجه تقدیمی به مجلس و بودجه مصوب آن می‌بینیم تغییرات آن 4 تا 5 درصد است. به خاطر این مقدار تغییر دوماه وقت مجلس گرفته می‌شود.

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: بودجه‌نویسی تخصص بسیار بالایی می‌خواهد و چون سازمان برنامه و بودجه سابق ما چند بار منحل و دوباره تاسیس شده است شاکله کارشناس‌هایی که آنجا بودند نیز از هم پاشید. در مجلس هم متخصص در این زمینه وجود ندارد، بنابراین اصولا حوزه بودجه نویسی در کشور ما با اشکالات جدی روبرو است.

وی افزود: همه ما کسانی که دولت را نقد می‌کنیم در حوزه خصوصی خود چندان با دولت تفاوتی نداریم. بودجه‌های اتاق بازرگانی گاهی با انحراف‌های چند ده درصدی تفریق می‌شود. سال‌هایی که تفریق بودجه منتشر می‌شود می‌بینیم که بودجه‌ عمومی نیز با انحراف‌های زیادی مواجه است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: وقتی بودجه بخش عمرانی ناچیز است و آنهم به طور کامل تخصیص نمی‌یابد، بخش خصوصی خود را چندان در بودجه ذی‌نفع نمی‌بیند. وقتی بودجه نوشته می‌شود تراز است اما وقتی به میان سال می‌رسیم با کسری‌های چندهزار میلیارد تومانی مواجه می‌شویم. این نشان می دهد که بحث در مورد لایحه بودجه اتلاف وقت است.

حریری تصریح کرد: من تعجب می‌کنم که هرسال نمایندگان مجلس یک ماه و نیم سه شیفته در مورد لایحه بودجه بحث می‌کنند. درحالی که تغییر نهایی آن در خروجی کمتر از 4 یا 5 درصد است. با بررسی بودجه تقدیمی به مجلس و بودجه مصوب آن می‌بینیم تغییرات آن 4 تا 5 درصد است. به خاطر این مقدار تغییر دوماه وقت مجلس گرفته می‌شود. بیشتر به نظر می‌آید یک نوع سهم‌خواهی یا گروکشی سیاسی است. نه در بودجه‌نویس و نه در منتقدان آن حساسیتی روی بودجه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز