خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا:

واکنش سخنگوی کمسیون اقتصادی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ زودتر از این، پیشنهاد حذف را داده بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۸۶۸

سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس گفت: البته باید ابعاد حذف ارز 4200 در بودجه 1400 بررسی شود و باید بینیم دولت چه برنامه‌ای را جایگزین کرده است و چه روشی پیش بینی شده تا دهک‌های کم‌درآمد شامل سیاست‌های جبرانی شوند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در واکنش به حذف ارز 4200 تومانی از بودجه 1400 گفت: ارز ترجیحی یا دولتی برای واردکنندگان رانت ایجاد می‌کرد و مفاسدی به وجود می‌آورد که در نهایت نتیجه آن لزوما این نبود که کالا با قیمت پایین به دست مصرف کننده برسد.

وی ادامه داد: نتیجه ارز ترجیحی و دولتی این بوده که رانت‌خواران و واسطه و واردکنندگان از این یارانه منتفع می‌شدند و کالا با قیمت ارز آزاد و حتی بیشتر از آن به دست مردم می‌رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه اجرای این برنامه از نظر مجلس پذیرفته نبود گفت: حتی مجلس برای سال 99 هم پیشنهاد حذف ارز ترجیحی را داده بود.

وی تاکید کرد: باید واردکنندگان کالا را به ارز نیمایی وارد کنند و مابه‌التفاوت دلار 4200 تومانی و نیما را به مصرف کننده ارائه دهیم که با معادل این مابه‌التفاوت و ارائه تخفیفات کالای داخلی خریداری کنند.

طغیانی تاکید کرد: سیاست این است که یارانه از واردکننده به مصرف‌کننده منتقل شود.

وی ادامه داد: البته باید ابعاد حذف ارز 4200 در بودجه 1400 بررسی شود و باید بینیم دولت چه برنامه‌ای را جایگزین کرده است و چه روشی پیش بینی شده تا دهک‌های کم‌درآمد شامل سیاست‌های جبرانی شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما آنچه که مشخص است این بوده که یارانه ارز 4200 تومانی که به واردکنندگان دادند به دست مردم نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز