خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

فاینانس ۳۰ میلیارد دلاری برای طرح‌های دولتی و غیردولتی در بودجه ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷۳۷

دولت اجازه دارد از فاینانس 30 میلیارد دلاری برای طرح‌های دولتی و غیردولتی استفاده کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، طبق جزئیات لایحه بودجه 1400 و با توجه به رعایت بند الف ماده 4 قانون برنامه ششم توسعه در سال 1400 سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح‌های دولتی و غیردولتی علاوه بر باقیمانده سهمیه سال‌های قبل، معادل ریالی 30 میلیارد دلار تعیین می‌شود.

در مواردی که استفاده از تسهیلات مالی خارجی منوط به تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازپرداخت ارز و هزینه تسهیلات مالی اخذ شده از منابع بانک‌های کارگزار خارجی و بانک‌ها و موسسات مالی بین المللی باشد، وزیر امور اقتصاد مجاز است پس از تصویب هیات وزیران به نمایندگی از طرف دولت ضمانت نامه‌های کلی و یا اختصاصی را حداکثر ظرف یک ماه صادر و یا اختیار امضای آن را با تصویب هیات وزیران به مقام مسئول ذیربط تفویض کند.

شورای اقتصاد با رعایت بند پ ماده 4 قانون برنامه ششم توسعه تسهیلات مذکور را به طرح‌های بخش دولتی که دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی باشد اختصاص می‌دهد.

طرح‌های بخش‌های خصوصی، تعاونی‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دانش بنیان و موسسات شرکت‌های تابع قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم با سپردن تضمین‌های لازم به بانک‌های عامل می‌توانند از ان تسهیلات استفاده کنند.

دولت مجاز است تا یک میلیارد دلار از تسهیلات فاینانس را برای منابع بانک‌ها و موسسات مالی به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی موسسات آموزش عالی و پژوهشی و ... با تضمین دولتی و بازپرداخت آن از محل اعتبارات بودجه عمومی تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز