خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ۳۷هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی در برابر ۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷۱۲

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: این افزایش چند هزار میلیارد تومانی نمی‌تواند نرخ تورم در پروژه‌های عمرانی را جبران کند و اگر بودجه عمرانی 35 درصد هم رشد داشته باشد باز هم تغییری در پوشش بودجه نداریم و نمی‌توان گفت نسبت به نرخ تورم بودجه عمرانی امسال افزایشی داشته است و از لحاظ پایه پولی این بودجه کاهش هم داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا امروز بودجه سال 1400 به مجلس تقدیم شد که طبق جزئیات این لایحه بودجه عمرانی سال آینده 104 هزار ملیارد تومان پیش بینی شده است که رشد 37 هزار میلیارد تومانی نسبت به بودجه سال 99 را نشان می‌دهد بودجه عمرانی سال 99 حدود 67 هزار میلیارد تومان بود که هنوز نقش عمده‌ای از آن به طرح‌های عمرانی تخصیص پیدا نکرده است.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش بودجه عمرانی 1400 در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: هر سال افزایش سقف بودجه عمرانی لحاظ می‌شود اما این افزایش اعداد و ارقام با نرخ تورمی جاری متناسب نیست و از لحاظ اقتصادی این افزایش محسوب نمی‌شود بلکه باید بگوییم بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته با توجه به تورم کاهش هم پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این افزایش چند هزار میلیارد تومانی نمی‌تواند نرخ تورم در پروژه‌های عمرانی را جبران کند و اگر بودجه عمرانی 35 درصد هم رشد داشته باشد باز هم تغییری در پوشش بودجه نداریم و نمی‌توان گفت نسبت به نرخ تورم بودجه عمرانی امسال افزایشی داشته است و از لحاظ پایه پولی این بودجه کاهش هم داشته است.

این عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه باید عملکرد دستگاه های اجرایی با بودجه مورد بررسی قرار بگیرد گفت: طبق مطالعات انجام شده و بر  اساس گزارشی که سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده است بیش از 55 درصد عقب ماندگی پروژه‌ها از بودجه‌های سالیانه مدیریتی است و نه خود بحث اعتبارات.

شاکری تاکید کرد: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه 70 درصد پروژه‌های عمرانی کشور به همین دلیل دچار افزایش قیمت و زمان شده‌اند.

وی ادامه داد: در حالی که برای پروژه‌های عمرانی 104 هزار ملیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده با 70 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام مواجه هستیم که البته برخی از این پروژه‌ها از نوع پروژه‌های جاری متوقف مانده هستند که باید از این عدد کم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز