خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مجلس برای بهبود زندگی مردم با دولت همکاری کند/ با اجرای مصوبه مجلس چین و روسیه هم به تحریم می‌پیوندند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۵۶۳

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: این طرح به معنای ادامه تحریم‌ها خواهد بود که مشکلات زیادی برای مردم به وجود خواهد آورد، شاید با اجرایی شدن این طرح وضعیت حادتر هم شود. احتمالا چین و روسیه هم با این تحریم‌ها همراهی خواهند کرد.

جمشید عدالتیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی پیرامون لغو پروتکل‌های الحاقی اظهار کرد: اگر این طرح به مرحله اجرا برسد تاثیر فراوانی خواهد داشت. اجرایی شدن این طرح به معنای ادامه تحریم‌ها خواهد بود که مشکلات زیادی برای مردم به وجود خواهد آورد، شاید با اجرایی شدن این طرح وضعیت حادتر هم شود. چراکه با شروع به غنی‌سازی 20 درصد اگر مسیری هم باز بود دیگر بسته می‌شود و احتمالا چین و روسیه هم با این تحریم‌ها همراهی خواهند کرد. تحریم‌های شورای امنیت نیز بازمی‌گردد که وضعیت غیرمناسبی را برای اقتصاد کشور رقم می‌زند.

وی افزود: من فکر می‌کنم این طرح همانطور که آقای قالیباف گفتند بیشتر یک پیام بود و بیش از این نبود، بنابراین فکر می‌کنم این طرح مجلس اجرایی نشود و به سمت مذاکره برویم و با برقراری مجدد برجام انشاالله گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

این عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: مجلس آمریکا نیز حتما از این نوع مصوبات خواهد داشت، همه نمایندگان در مجلس سنا و مجلس نمایندگان با آقای بایدن همراه نیستند و ما باید منتظر مصوبات مجلس آمریکا نیز باشیم.

وی اضافه کرد: من فکر می کنم نباید نگران بود، ما فعالین اقتصادی انتظار اتخاذ تدبیر برای گشایش اقتصادی داریم، در این سه سال همه مردم شرایط را به خاطر زورگویی‌های ترامپ تحمل کردند و الان انتظار گشایش دارند و از مجلس هم انتظار می‌رود که همکاری کند تا شرایط برای مردم بهبود یابد.

طبق مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی که ماده 6 از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بود، دولت موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در برابر ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران، دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز