خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

اوضاع کلاه‌برداری و تقلب در بیت‌کوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۵۵

یک فعال صنعت رمزارز گفت: چنانچه فضا فراهم شود و امکان کار به شیوه قانونی و رسمی میسر شود، ایران می‌تواند یک‌چهارم تولید رمزارز را به خود اختصاص دهد اما فعلا از این فرصت استفاده نشده است.

محمدرضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره احتمال کلاه‌برداری در حوزه رمزارز و فروش بیت‌کوین‌های تقلبی اظهار داشت: کلاه‌برداری و تقلب در هر حوزه‌ای امکانپذیر است، در مورد رمزارزها هم مستثنی نیست، همان‌گونه که در کارت بانک‌ها امکان سوءاستفاده و کلاه‌برداری وجود دارد در مورد رمزارزها نیز چنانچه دارنده آن فضا را برای خود امن نکند و امنیت را برای نقل و انتقال و تبادلات فراهم نکند، زمینه برای کلاه‌برداری و دسترسی دیگران به اطلاعات اصلی مهیا می‌شود.

وی افزود: کلیدواژه‌ها در حوزه رمزارز حکم امضای بانکی را دارند، بنابراین زمانی که سود بالا و امنیت پایین باشد فضا برای کلاهبرداری فراهم می‌شود.

این فعال صنعت رمزارز در ادامه با بیان اینکه این صنعت هنوز در کشور ما پا نگرفته است، گفت: کار تولید رمزارز در کشور ما با وجود قانونی بودن حجم بسیار پایینی دارد، علیرغم اینکه 900 جواز تاسیس صادر شده اما 2 تا 3 مرکز پروانه فعالیت دارند زیرا سد محکمی برای ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه ایجاد شده و جلوی فعالیت گرفته می‌شود. 

وی با بیان اینکه راه قانونی انجام فعالیت در حوزه ارز دیجیتال در کشور ما قابلیت خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: چنانچه فضا فراهم شود و امکان کار به شیوه قانونی و رسمی میسر شود، ایران می‌تواند یک‌چهارم تولید رمزارز را به خود اختصاص دهد اما فعلا از این فرصت استفاده نشده است.

گفت و گو: شهرزاد قصری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز