خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا؛

قیمت مرغ در بازار آزاد را اعلام نمی‌کنیم/ برای تعادل قیمت، توزیع بین صنف را ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن افزایش دهید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۵۲

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی ضمن خودداری از اعلام قیمت مرغ در بازار آزاد گفت: بر اساس تصمیمی که قبلا اعلام کردیم صنف، مرغ را فقط با قیمت مصوب خریداری و عرضه می‌کند.

مهدی یوسف خانی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: با توجه به تصمیم اتحادیه اعضای ما مرغ را فقط با قیمت مصوب خریداری و آن را به دست مصرف کننده می‌رسانند.

وی قیمت مصوبی که اکنون هر کیلوگرم مرغ در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد را 20 هزار و 400 تومان عنوان کرد.

به گفته یوسف خانی، قیمت عرضه مرغ گرم در میادین میوه و تره بار از قیمت عرضه توسط صنف کمتر است.

وی قیمت هر کیلوگرم مرغ در میادین را حدود 2 هزار تومان کمتر قیمت صنف و در حدود 18 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

یوسف خانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور را مسئول تامین مرغ با قیمت مصوب تا تنظیم بازار دانست و اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت روزانه حدود 200 تا 250 تن مرغ با قیمت مصوب بین صنف توزیع می‌کند، اما برای تنظیم بازار نیاز است که حجم آن افزایش یابد.

یوسف خانی با بیان اینکه میزان نیاز صنف برای متعادل شدن قیمت مرغ را روزانه 500 تن مرغ است، گفت: برای رسیدن به تعادل قیمت مرغ در بازار نیاز به افزایش روزانه توزیع مرغ بین صنف، به میزان 250 تا 300 تن داریم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی در هفته ابتدایی ماه جاری به ایلنا اعلام کرده بود: اتحادیه تصمیم گرفته است از خرید مرغ بالاتر از نرخ مصوب خودداری کنند. وی گرفتن این تصمیم را در راستای وادار نمودن مرغداران به تمکین از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عنوان کرده بود.

چند روز پس از آن، تصمیم اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با واکنش مرغداران مواجه شد. حبیب اسدالله‌نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور، در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه بخشی از افزایش قیمت مرغ حباب و نتیجه فرصت طلبی فروشندگان است، اظهار کرد: تصمیم صنف فروشندگان مرغ و ماهی غیر منطقی است، آن‌ها به جای اینکه بگویند تا زمانی که مرغداران از قیمت مصوب تمکین نکنند نمی‌خریم، نظارت بر اعضای خود را افزایش دهند تا با یک مغازه کوچک و با هزینه ثابت سودجویی نکنند چراکه بخش بزرگی از حباب قیمتی نتیجه همین سودجویی واحد‌های صنفی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز