خبرگزاری کار ایران

موفقیت ایران در تطابق استانداردهای بین‌المللی LRIT

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۱۵

مدیرکل ایمنی و حفاطت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا را ناشی از سیاست گذاری سازمان بنادر در تکیه بر توان داخل و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی دانست.

به گزارش ایلنا، نادر پسنده درباره ممیزی مرکز ملی داده ایران، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، در ممیزی صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای (IMSO)، با رسیدن به آمار دسترسی پذیری ۹۹/۹۳ درصد، تطابق بالای خود با استانداردهای بین‌المللی را ثبت کند.

وی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق به کسب بالاترین امتیاز در ممیزی بین المللی شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره ای با بالاترین آمار دسترسی پذیری و انطباق با استانداردهای بین المللی در سال ۲۰۲۰، شد.

وی گفت: همه فرآیند ثبت، ممیزی و آمار اعلامی به صورت رسمی و توسط سازمان بین‌المللی ماهواره ای منتشر می شود که نشان دهنده انطباق جمهوری اسلامی ایران با تعهدات بین‌المللی با بالاترین استانداردهای لازم است. 

وی افزود: سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای هر ساله، به منظور اطمینان از عملکرد اجرایی فرآیند شناسایی و ردگیری شناورها بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، ممیزی نظارتی دقیقی از مراکز داده ملی کشورهای عضو به عمل می‌آورد و گزارش آن در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ثبت بالاترین آمار انطباق و دسترسی پذیری، در حالی صورت گرفت که کشور با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی صنعت دریانوردی مواجه است.

پسنده موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی LRIT را ناشی از سیاست گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برشمرد.

بنابراین گزارش بر اساس کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا، کشورهای متعاهد باید نسبت به راه‌اندازی سامانه های شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره‌ای ( LRIT) اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز