خبرگزاری کار ایران

در نامه به وزیر کشور مطرح شد؛

تسهیلات و تخفیفات را مجدداً احیا و ابلاغ کنید/ احتمال بیکاری ۴ هزار کارگر قنادان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۶۶۶

اعضای صنف اتحادیه قنادان شهرستان ری در نامه‌ای به وزیر کشور، مشکلات این صنف را مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، در نامه اعضای صنف اتحادیه قنادان شهرستان ری به وزیر کشور آمده است:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور و فرمانده  قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

موضوع : در خصوص مشکلات اعضای صنف اتحادیه قنادان شهرستان ری

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد

احتراماً، همانگونه که مستحضرند تعطیلات ناخواسته ناشی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا موجبات تغییراتی اساسی در روند متعارف کسب و کار گردیده. تغییراتی که اثر اولیه آن در عدم امکان ایفای تعهدات مالی ناشی از وصول و قواعد مرتبط با پرداخت بدهی ها در مواعید مقرر بروز و فعالان اقتصادی را با چالش اساسی مواجه نموده است. از سوی دیگر اختیار و اراده صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی را پرداخت به چک و دیگر اسناد تعهدآور سلب و انجام آنها را جبراً با تاخیر و تعویق و در بعضی مواقع به زمان طولانی‌تری موکول نموده است، همچنین ایفای سایر تعهدات از جمله پرداخت انواع مالیات ها،حق بیمه، قبوض آب و برق وگاز و تلفن را نیز به علت عدم امکان داد و ستد با تاخیر اجباری روبه رو ساخته است.از اینرو لازم و ضروری به نظر می رسد تا به مثابه اقدامات اولیه ای که در آغاز شیوع ویروس توسط ستاد یاد شده اتخاذ و تسهیلات ،تخفیفات و استمهالی را برای پرداخت حق بیمه و قبوض خدماتی و معافیت از جریمه دیر کرد آنان اتخاذ نموده مجدداً احیا و ابلاغ گردد (هرچند که در همان زمان این تسهیلات به بسیاری از رسته های تحت پوشش این اتحادیه تعلق نگرفت)،تا اولاً چک‌ها در سر رسید مقرر برگشت نخورد تا موجبات اقدامات کیفری و حقوقی برای صادر کننده فراهم نگردد ثانیاً در مورد اخذ مالیات همکاری موثر و بابت تامین اجتماعی، پرداخت حق بیمه از 30 درصد به 20 درصد کاهش صورت پذیرد و عدم پرداخت به موقع اینگونه مطالبات نیز مشمول جریمه دیر کرد نشود ،ثالثاً پرداخت قبوض خدماتی (آب،برق،گاز،تلفن)با استمهال موجه ممکن گردد.

لازم به ذکر است ماهیت شغل اعضای این صنف از دیر باز تاکنون به صورت بیرون‌بر بوده است و هیچ یک از افراد جامعه شیرینی و یا خشکبار را داخل واحد صنفی استفاده نمی‌کنند و خواه ناخواه آن را در جایی دیگر مصرف می‌نمایند و به نظر می‌رسد امکان بیرون بر بودن این مشاغل، هم چون اغذیه فروشی‌ها و یا کله پزی‌ها و... می‌باشد و مضاف به اینکه منطقه شهرری از تراکم جمعیت بسیار کم تری نسبت به شهرهای بزرگ برخوردار است و این تعطیلی باعث بیکاری و نارضایتی حدود 4000 کارگر بیمه شده و یا قرار دادی شده است.

خواهشمند است از طریق مبادی ذیربط اقدام و پیگیری لازم معمول و نتیجه را به این اتحادیه جهت پاسخگویی به اعتراضات بحق اعضاء محترم صنف کتباً ابلاغ نمایند که مزید امتنان است.


محمد بی‌بلا- رییس اتحادیه

رونوشت :

مقام عالی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا جهت استحضار و اقدام شایسته

استاندار محترم تهران جهت استحضار و اقدام شایسته

فرمانداری محترم شهرستان ری جهت استحضار و اقدام شایسته

مقام عالی وزارت اقتصاد و امو دارایی جهت استحضار و اقدام شایسته

 ریاست  محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و اقدام شایسته

ریاست محترم اتاق اصناف ایران جهت استحضار و اقدام شایسته

ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران جهت استحضار و اقدام شایسته

رییس محترم اداره صنعت، عدن و تجارت شهرستان ری جهت استحضار و اقدام شایسته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز