خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اعلام کرد؛

کاهش ۴۸.۴ درصدی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۸۶

تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال 1399، نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال 1399، به 4.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 48.4 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 271.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 1.8 و 118.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تورم ماهانه متوسط قیمت نرخ معاملات مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه 1399، معادل 10 درصد بوده که این میزان در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به 1.8 درصد رسیده است؛ این امر نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال 1399» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه 1399 717 KB -  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز