خبرگزاری کار ایران

کشاورزکارت رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۳۳۷

با رونمایی و تحویل اولین کشاورزکارت به کشاورزان در استان خراسان جنوبی، حمایت جدی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از مصرف کودهای کشاورزی آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی‌ امروز در مراسم رونمایی از لوح کشاورزکارت و اعطای اولین کشاورزکارت به سه نفر از کشاورزان نمونه استان خراسان جنوبی (بیرجند) که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با همکاری بانک کشاورزی، ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت‌هایی با اعتبار تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مهندس حمید رسولی ادامه داد: این تسهیلات جهت خرید سهمیه کودهای کشاورزی در بیش از ۳۵۰۰ پایانه فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مورد استفاده کشاورزان خواهد بود.

وی افزود: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد در سال است و چک‌های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای "کشاورز کارت" نخواهد شد.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی تصریح کرد: در مرحله اول، این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ کشاورزان با این کارت بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را به موقع تامین کنند و سال آینده با بانک تسویه حساب کنند.

در این جلسه مهندس قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی، دکتر عابدی معاون هماهنگی و دکتر حسینی معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و مهندس مودی سرپرست بانک کشاورزی این استان در محل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان جنوبی حضور یافته و ضمن تقدیر از مجموعه اقدامات انجام شده توسط بانک کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در این زمینه، تداوم این حرکت موثر را در کشور خواستار شدند.

لازم به ذکر است؛ به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و در اجرای تفاهم‌نامه منعقده بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده است "کشاورز کارت" با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار ذی‌نفعان بخش قرار ‌گیرد. کشاورزان متقاضی دریافت "کشاورز کارت" می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهادکشاورزی در سامانه سیتا به آدرس www.cita.maj.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و پس از دریافت کارت از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کودهای کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز