خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری ۱۲هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۰۰۵

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی در رابطه با درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی افزایش قیمت ماشین‌آلات مکانیزاسیون کشاورزی توسط برخی از تولیدکنندگان این ادوات، اظهار داشت: خبری در شبکه‌های مجازی منتشر شده مبنی بر این که مرکز توسعه مکانیزاسیون قیمت ادوات کشاورزی را به تولیدکنندگان این ماشین‌آلات تحمیل کرده و مانع از افزایش قیمت سازندگان آن شده است.

وی افزود: مرکز توسعه مکانیزاسیون متولی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مکانیزاسیون کشور است و طی ۸ سال گذشته، با این برنامه‌ریزی و نظام‌مند کردن توسعه مکانیزاسیون، اقدامات مؤثری را برای نیل به اهداف این بخش انجام داده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده و حدود ۱۴۰ هزار دستگاه تراکتور، حدود ۳۸۰۰ دستگاه کمباین غلات و حدود ۳۰۰ هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گفته وی، تمام اسناد و مدارک این ادوات در بانک کشاورزی ثبت شده و قابل رؤیت است.

عباسی با اشاره سابقه همکاری انجمن ماشین‌آلات کشاورزی با مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، عنوان کرد: در سال ۹۹، به دلیل تغییر قیمت‌ها و نوسانات قیمتی بازار و مشکلات تحریم، اختلاف‌هایی را در زمینه قیمت‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی پیدا کردیم.

وی افزود: این انجمن میزان اعتبار تخصیص یافته در ۸ سال گذشته به بخش مکانیزاسیون را هزار میلیارد تومان اعلام کرده، در حالی که مرکز توسعه مکانیزاسیون تاکنون ۱۴۰ هزار تراکتور را پلاک گذاری کرده و به متقاضیان تحویل داده است که این امر با میزان اعتبار مطرح شده، امکان پذیر نیست.

عباسی ادامه داد: در ۸ ماهه سال ۹۹، ۱۴ هزار تراکتور به مردم تحویل و ۱,۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است و سازندگان ماشین‌آلات بذرکار در سال، ۴ هزار بذرکار به کشاورزان تحویل می‌دهند.

وی افزود: ما هم مدافع کشاورزان و تولید هستیم و هم از سازندگان ماشین‌آلات کشاورزی حمایت می‌کنیم اما افزایش قیمت ماشین‌آلات باید معقول و منطقی باشد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: برخی از این تولیدکنندگان اصرار بر قیمت‌گذاری هفتگی و روزانه بر ماشین‌آلات کشاورزی دارند و مرکز توسعه مکانیزاسیون را مانع خود می‌دانند.

عباسی تأکید کرد: برخی از این تولیدکنندگان تقاضای افزایش ۱۵۰ تا ۳۰۰ درصدی ماشین‌آلات کشاورزی را دارند که ما به عنوان متولی این بخش، اعمال این قیمت‌ها را نمی‌پذیریم.

وی افزود: ۹۰ درصد از عرضه کنندگان در چارچوب‌های مشخص و مبتنی بر افزایش قیمت مواد اولیه خود، قیمت ماشین‌آلات را تغییر دادند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با ارائه تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی، خاطرنشان کرد: از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون، ۸۰ درصد قیمت ماشین‌آلات به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود و هر کشاورزی که به بانک کشاورزی مراجعه کند، برای دریافت ماشین‌آلات کشاورزی تسهیلات دریافت خواهد کرد.

وی افزود: زمان بازپرداخت این تسهیلات پس از ۵ تا ۷ سال و سود آن ۳ درصد کمتر از سود مصوب و متداول بانکی کشور است.

عباسی با اشاره به همکاری مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و سازمان حمایت با هم در ارتباط هستند و سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در اختیار این سازمان است، بنابراین تمام قیمت‌ها توسط این سازمان رصد می‌شود.

وی افزود: وظایف ساختاری ما نظارت بر عرضه است و ما این وظیفه را به نحو احسن انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز