خبرگزاری کار ایران

در روزهای نخست آذرماه سال جاری صورت گرفت؛

ثبت 35.7 میلی‌متر بارندگی در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۳۰۲

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران، از ثبت بیش از 35 میلی‌متر بارندگی در استان تهران طی دو روز متوالی در روزهای نخست آذرماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدرضا خانیکی" با بیان این مطلب اظهار داشت: سامانه بارشی روزهای نخست آذر ماه، به تنهایی حدود 13 درصد کل متوسط بارندگی سالانه استان تهران را دربر گرفت و تداوم، تنوع و گستردگی ریزش‌ها در کل استان تهران از ویژگی‌های این سامانه بارشی بود که توانست در مدت دو روز 35.7 میلی‌متر بارندگی را به ثبت برساند.

خانیکی با بیان اینکه ریزش‌های حداکثری در حوضه آبریز سدهای استان از دیگر ویژگی‌های این سامانه بود، افزود: بارندگی‌های ثبت شده در شبکه سنجش مکانیکی و دیتالاگری این دفتر، غالباً بیش از 10 درصد کل بارندگی سالانه را به خود اختصاص داد؛ به گونه‌ای که ایستگاه‌های رودک، سیرا، درکه، سد امیرکبیر و سنگان با ثبت 72.5، 60، 64.5، 54.4 و 54 میلی‌متر بارندگی، به ترتیب معادل 12.4، 9.7، 14.5، 12.9 و 12.8 درصد کل متوسط بلند مدت بارندگی‌های سالانه را رقم زدند.

وی افزود: سامانه پرقدرت بارشی در اوایل آذر ماه، همچنین توانست میزان تجمعی بارندگی‌ها را از اول سال آبی که تا پایان آبان ماه، منفی بود جبران کند، به نحوی که  نسبت به متوسط بلند مدت، بارندگی‌ها 53 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطرنشان کرد: همزمانی الگوی زمستانی ریز‌ش‌ها و به نوعی بارش در هوای سرد، همچنین موجب بارش برف در ارتفاعات استان از جمله شمشک در حوضه آبریز سد لتیان به ارتفاع تجمعی 41 سانتی‌متر، نسا و سیرا در حوضه آبریز سد امیرکبیر به ارتفاع تجمعی  16 و 14 سانتی‌متر و  امامزاده داود در حوضه آبریز کن به ارتفاع تجمعی 13.5  سانتی‌متر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز