خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کمیتک چادگان

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۵۷۷

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: با تجهیز یک فقره چاه، طرح آبرسانی به روستای کمیتک چادگان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ناصر اکبری با بیان اینکه با اجرای این پروژه دسترسی پایدار اهالی این روستا به آب شرب سالم و بهداشتی فراهم شد، عنوان کرد: روستای کمیتک به دلیل جاذبه های گردشگری در چند سال اخیر با افزایش تعداد گردشگران مواجه شده و این عامل افزایش تقاضای آب را به همراه داشته است.

وی افزود: در سالهای اخیر جمعیت این روستا با رشد 5 درصدی  مواجه بوده و هم اکنون جمعیت این روستا بالغ بر 835 نفر است، این درحالیست که در بهار و تابستان، با توجه به اینکه روستای گردشگری است، جمعیت این روستا به بیش از 1500 نفر می رسد .

اکبری با اشاره به مخزن 100 متر مکعبی این روستا عنوان کرد: تا قبل از اجرای این طرح ظرفیت مخزن ذخیره این روستا حدود 100 متر مکعب بوده که پاسخگوی نیاز ساکنان روستا نبوده است و هم اکنون از این مخزن به عنوان تقلیل فشار شبکه در برخی از ساعات شبانه روز استفاده می شود.

وی افت فشار آب و بعضا قطعی آب را یکی از چالش های مهم اهالی روستای کمیتک برشمرد و تصریح کرد: در چند سال گذشته به دلیل کاهش آبدهی چاه و ظرفیت بسیار محدود مخزن ذخیره اهالی این روستا دسترسی پایداری به آب شرب نداشتند و خوشبختانه با اجرای این طرح که با اعتباری بالغ بر 6.5 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت، این چالش برطرف شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: با اجرای این پروژه بیش از 280 خانوار در روستای کمیتک تحت پوشش طرح آبرسانی پایدار قرار می گیرند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز