خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خبر داد:

316 میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر اصفهان/ افزایش نرخ مصالح به دلیل تحریم ها

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۳۰

مدیرعامل سازمان‌عمران شهرداری اصفهان گفت: اجرای برخی از پروژه های عمرانی شهرداری از وظایف این حوزه است به طوریکه هم اکنون 316 میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر داریم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مجید طرفه تابان بزرگترین پروژه در دست اقدام سازمان عمران را اجرای طرح مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی با قرارداد 100 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه روزانه به طور تقریبی از بروز سه تصادف و یک جرح سنگین و یک فوت در مسیر منطقه 14 در جاده بعثت و زیرگذر عاشق اصفهانی جلوگیری شد؛ ضمن اینکه تردد خودروها و مردم هم آسان تر شده است.

مشارکت با بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سازمان عمران این قابلیت را دارد که با مردم و بخش خصوصی مشارکت کند، اظهار داشت: در این زمینه پیشنهادات مردم بررسی و برای جمع بندی در دستور کار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه سالن همایش های بین المللی، 300 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل نیاز دارد. شهرداری در حال مذاکره با بهره برداران مختلف برای این سالن است تا یک روال مشخص برای بهره برداری این مرکز تعریف شود. به طوریکه اگر شرایط حمایتی فراهم باشد، این پروژه تا سال دیگر بهره برداری می شود.

 آغاز سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی

طرفه تابان بیان کرد: سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی روال جدیدی است که از اردیبهشت ماه در سازمان تعریف شده و تاکنون برای پروژه های عمرانی سرمایه گذار، جذب نکرده ایم و کار با پیمانکاران در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری، تهاتر با فروشندگان مصالح ساختمانی که به مصالح مورد نیاز شهرداری نیاز داشته باشند انجام می شود و شهرداری هم متقابلا مصالحی که نیاز دارد را از طریق این فروشندگان تامین می کند.

وی افزود: یکی دیگر از راه های مشارکت با سازمان عمران، ارائه زمین از سوی مردم به عنوان سرمایه اولیه و ساخت و انجام دیگر مراحل اجرا از سوی سازمان عمران شهرداری است که در این زمینه چند پروژه معرفی شده و در حال برررسی است.

اقدامات ویژه در زمان شیوع کرونا

وی در مورد تاثیر شرایط کرونایی بر اقدامات سازمان عمران افزود: با شیوع کرونا یک نماینده از مرکز بهداشت و مامور اچ اس ای سازمان بر سلامت کارکنان نظارت دارد و آزمایش موارد مشکوک انجام می شود؛ علی رغم تعداد بسیار کارگران و پیمانکاران، موارد بستری به ندرت بوده است و کارگاه های عمرانی و ماشین های سنگین به صورت دوره ای گندزدایی می شود.

بی ثباتی نرخ مصالح به دلیل تحریم ها

طرفه تابان بیان کرد: قیمت مصالح عمرانی با تشدید تحریم ها خیلی تغییر کرد و اگر قبلا به صورت شرایطی می توانستیم خریدها را انجام دهیم، اکنون تمام خریدها نقدی صورت می گیرد، چراکه قیمت ها تثبیت شده نیست و در مراحل اجرا نرخ تغییر می کند و سخت می توان کار را تمام کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران رشد سه برابری در اجرای پروژه ها داشته است، گفت: ایجاد انگیزه بین کارکنان مهمترین علتی بود که به رغم رکود اقتصادی بیش از 100 نفر از پرسنل ما به صورت دو شیفت فعالیت می کنند.

راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه سازمان عمران

وی در مورد راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه سازمان عمران تصریح کرد: این سامانه به حذف فیزیکی داده ها و گزارش گیری آسان کمک می کند. ثبت، رصد اطلاعات، ارائه انواع گزارش مدیریتی، تعیین سقف ریالی طرح ها، پروژه های تحویل و تحویل موقت شده، چالش های بر سر راه طرح ها و علت تاخیر پروژه ها از جمله مواردی است که از طریق این سامانه قابل استحصال و دستیابی است.

طرفه تابان با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر در حال تکمیل و تثبیت در سیستم است،گفت: همچنین با راه اندازی این سامانه سابقه پیمانکاران نیز ثبت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز