خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان خبر داد:

تامین پایدار برق ایستگاه‌های پمپاژ چشمه لنگان در فریدونشهر

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۲۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با خرید دو دستگاه دیزل ژانراتور، برق اضطراری ایستگاه پمپاژ چشمه لنگان و ایستگاه پمپاژ شماره دو آبرسانی به فریدونشهر، تامین شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، هاشم امینی بیان کرد: با برداشت 72 لیتر آب در ثانیه از چشمه لنگان از طریق 28 کیلومتر خط انتقال و با استفاده از ۳ ایستگاه پمپاژ، آب آشامیدنی فریدون‌شهر و روستاهای مجاور آن  و  با برداشت بیش از 600 لیتر درثانیه از چشمه لنگان بخشی از آب رودخانه زاینده رود تامین می شود.

وی تجهیز چشمه لنگان را به مولد برق اضطراری ضروری دانست و بیان داشت: چشمه لنگان تنها منبع تامین کننده آب شربِ بیش از 26 هزار نفر جمعیت شهرستان فریدونشهر است؛ این در حالیست که این  شهرستان واقع در زاگرس مرکزی، دارای آب و هوایی سرد و برفی است، بطوریکه در این منطقه حداقل 8 ماه در سال شاهد بارش باران و برف هستیم و کوهستانی بودن این منطقه رفع هرگونه حادثه را در زمان بارش سنگین برف،  بسیار دشوار می کند؛ براین اساس تامین پایدار برق چشمه لنگان بسیار ضروری بود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به قطع شدن برق تاسیسات چشمه لنگان در سال 90 اشاره و تصریح کرد: در سال 90 به دنبال بارش شدید برف، برق تاسیسات چشمه لنگان قطع و به دنبال آن آب شرب فریدونشهر به مدت یک هفته قطع شد که این امر مشکلاتی برای مردم و مراکز درمانی و خدماتی ایجاد کرد.

امینی شبکه توزیع آب فریدونشهر و برف انبار را 120 کیلومتر اعلام کرد و اظهارداشت: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاها در این شهرستان  296 کیلومتر و برای کاهش هدر رفت 23 درصدی آب در این منطقه، نیاز به اصلاح شبکه فرسوده آب است.

لازم به توضیح است که چشمه لنگان به عنوان یکی از منابع تامین کننده زاینده رود، چشمه ای دائمی و پر آب، در 17 کیلومتری جنوب غربی فریدونشهر در غرب استان اصفهان است که آب آن توسط تونل به دره‌ای در ورودی شهر فریدونشهر هدایت شده و مسیری حدودا 40 کیلومتری را تا الحاق به زاینده رود می پیماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز