خبرگزاری کار ایران

فرهنگ به ایلنا خبر داد:

خرید دستگاه فشار خون پیشرفته با کمک خیران اردستانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۷۰

متخصص قلب بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: خیران در خرید دستگاه‌های «هولترفشارخون» بیمارستان شهید بهشتی اردستان را یاری کردند.

فائزه فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: با توجه به هفته سلامت مردان یکی از موضوعاتی که باید کنترل شود بیماری فشار خون بالا است و نیازمند آزمایش توسط دستگاه‌های مخصوص است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری فشار خون شایعه ترین بیماری قلبی عروقی است و به عنوان یک بیماری خاموش موجب مرگ ناگهانی و بدون علامت می‌شود، چراکه از دارای علائم خاص بیرونی نیست و این می‌تواند برای افراد دارای فشار بالا خطرناک باشد.

وی تاکید کرد: غربالگری فشار خون بسیار مفید است و افرادی که فکر می‌کنند به این بیماری مبتلا هستند حتماً باید به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ هرچند در سال گذشته با اجرای طرح کشوری، غربالگری فشار خون در اردستان نیز انجام شد.

فرهنگ تصریح کرد: افرادی که مشخص می‌شود فشار خون دارند تازه اول راه هستند چراکه پروسه درمان خیلی نیاز به پیگیری دارد و یکی از مهمترین قدم‌ها در این راه اصلاح سبک زندگی است که مقدم بر دارو درمانی هم است؛ رژیم غذایی و استفاده از سبزیجات، کنترل وزن، ترک سیگار و دخانیات می‌تواند در این ارتباط مفید باشد.

متخصص قلب بیمارستان شهید بهشتی اردستان تاکید کرد: قدم دوم برای درمان فشار خون دارو درمانی است که شخص بیمار باید پیگیری کند تا فشار خون خود را کنترل و برای برای این کار باید ظرف چند روز یا ۲۴ ساعت تحت کنترل باشد.

وی گفت: بر این اساس برای کم کردن هزینه‌ها لازم است تا از دستگاه «هولتر خون» استفاده شود که در زمان خواب هم فشار را ثبت می‌کند؛ با کمک خیران توانسته‌ایم یک دستگاه «هولتر» را برای بیمارستان شهید بهشتی اردستان به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال خریداری کنیم.

وی تصریح کرد: هولتر ضربان قلب را در ۲۴ ساعت ثبت می‌کند و نیازمند هستیم که خیران در صورت داوطلب بودن برای خرید دستگاه‌های بیشتر این بیمارستان را کمک کنند.

متخصص قلب بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: دستگاه هولتر فشار خون استاندارد است و با توجه به اینکه شهرستان اردستان دارای بیش از هشت هزار سالمند است با کنترل از طریق این دستگاه می‌توانیم از سکته مغزی و حوادث قلبی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز