خبرگزاری کار ایران

با حمایت اتاق بازرگانی اصفهان صورت گرفت:

برگزاری آیین رونمایی از طرح های مقابله با کرونا در خوراسگان

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۵۷

استاندار اصفهان، در آیین رونمایی از طرح های مقابله با کرونا، هماهنگی و تفکر واحد را نیازمندی امروز جامعه دانست و برهمدلی و همزبانی افراد در این برهه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا اصفهان، عباس رضایی در آیین رونمایی از طرح های مقابله با کرونا که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد، با اشاره به افت شدید قیمت نفت در روزهای اخیر، گفت: در شرایط کنونی حرکت در جهت استقلال هر چه بیشتر کشور در امر تولید ضروری بوده و در سال جاری بنابر تاکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید، باید اقدامات لازم برای تحقق این امر انجام شود. 

استاندار هنر دانشگاه را تبدیل تهدیدات به فرصت دانست و ضمن تقدیر از دانشگاه برای تولید تجهیزات موثر در مقابله با کرونا، خواستار منطقی سازی قیمت محصولات تولیدی شد و افزود: لازم است طرح ها به تولید انبوه رسیده و از نظر قیمتی نیز برای عموم مردم قابل دسترس باشد. 

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه دانشگاه محل نوآوری و ابتکار است، تصریح کرد: طرح های دانشگاهی در صورتیکه اجرایی شده و استقلال کشور را به دنبال داشته باشد، ارزشمند می باشد. رضایی گفت: امروز روز فخر فروشی علمی به یکدیگر نیست و هم و غم تمامی دنیا مقابله با این ویروس منحوس است. 

استاندار اصفهان افزود: در شرایطی که تمام دنیا با کرونا دست و پنجه نرم می کنند ما باید به دلیل اعمال تحریم های ناعادلانه بر علیه کشورمان با نگاهی وسیعتر و تلاش مضاعف وارد عمل شویم. 

رضایی مهم ترین مسئولیت مسئولین استان را تلاش در جهت جهش تولید عنوان و بر رسالت بزرگ دانشگاه ها در این زمینه تاکید نمود. وی هماهنگی و تفکر واحد را نیازمندی امروز جامعه دانست و گفت: در این شرایط ،همدلی و همزبانی جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است. 

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان نیزضمن بیان اینکه پس از شیوع کرونا در مرکز رشد شرکت های دانش بنیان فعالیت هایی برای مقابله با این ویروس انجام گرفت، افزود: در این شرکت ها تولید دستگاه‌های مقابله با این ویروس خطرناک قوت گرفته که منجر به خلق محصولات نوین و کاربردی در این حوزه شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تشکر از اتاق بازرگانی اصفهان به منظور حمایت از طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد خوراسگان، تولید محصولات نوین و کاربردی برای مقابله با کرونا با کاربردهای پزشکی و بیمارستانی را نتیجه فعالیت های  سرای رشد و نوآوری اتاق بازرگانی به منظور تعامل  هر چه بیشتر  صنعت و دانشگاه دانست. 

همچنین محمد صادقی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی در راستای رسالت اجتماعی خود پس از شیوع کرونا اقدامات حمایتی از دانشگاه علوم پزشکی انجام داد. وی همچنین از مشارکت اعضاء اتاق در تهیه بسته های معیشتی و حمایت های مالی در تامین اقلام پزشکی موردنیاز برای مقابله با کرونا خبر داد. 

مهدی خوروش، دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان نیزتشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، کمپین خشت به خشت تا بهشت به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر در بحران کرونا، حمایت از شرکت های دانش بنیان برای تولید و بهره برداری از محصولات و تشکیل کارگروه های علمی به منظور انطباق محیط های کسب و کار با شرایط کنونی و کمک به آسیب هر چه کمتر آنها را از جمله اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان  در راستای مسئولیت اجتماعی در شرایط بروز ویروس کرونا بیان کرد. 

محسن لوح موسوی، مسئول سرای نوآوری و دانش اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با بیان اینکه مراسم امروز در راستای «طرح رویش» سرای رشد و نوآوری مبنی بر حمایت از طرح های دانش بنیان و تجاری‌سازی فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها برگزار شد، افزود: در زمان شیوع بحران کرونا در کشور، شورای مرکزی سرای نوآوری مقرر نمود فعالیت هایی در راستای مقابله با کرونا انجام شود.

وی شناسایی و حمایت از طرح های بهداشت و درمان اعضای هیات علمی دانشگاه را از جمله وظایف محول شده به سرای رشد عنوان و تصریح کرد: پس از شناسایی طرح های مذکور با همکاری کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی محصولاتی تولید و امروز رونمایی شد.

وی از انجام اقداماتی در خصوص احصاء نیازهای اعضاء اتاق بازرگانی، انتقال این موارد به دانشگاه ها و ایجاد روند تسهیلاتی و کمک به بهره برداری، بازاریابی و فروش محصولات خبر داد. 

شایان ذکر است در این مراسم از محفظه خانگی استریل نوری – گازی جهت مصارف خانگی، اداری، بانکی، مهدکودک ها برای میکروب کشی وسایل بازی کودکان، وسایل آرایشگاهی و... همچنین کلیدهای غیر لمسی فوتونیکی و لامپ های ضدعفونی کننده نوری – گازی ویژه هوا و محیط و ربات غذا بر رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز