خبرگزاری کار ایران

دکتر برکتین مطرح کرد:

پذیرش موارد اورژانسی دندانپزشکی در کلینیک‌ها/ مردم در موارد خاص به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۱۵۳

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه اصفهان گغت: افرادی که دچار مشکل دندانی شوند و نیاز است به صورت اورژانسی به دندان آنها رسیدگی شود، در کلینیک های دندانپزشکی پذیرش می شوند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر مهرداد برکتین با اشاره به تعطیلی مطب‌های دندانپزشکی در استان، پس از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به اینکه درد دندان از نظر شدت پس از سنگ کلیه، دومین درد به شمار می آید و تحمل آن بسیار مشکل است و همچنین آبسه (عفونت) خطر انتشار دارد، نیاز است که به صورت اورژانسی به آنها رسیدگی شود، لذا برخی از کلینیک های دندانپزشکی فعالیت خود را برای مواقع اورژانس یا به صورت شبانه روزی ادامه دادند.

وی فعالیت این کلینیک ها را زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان و خاطرنشان کرد: احتمال انتقال ویروس کرونا از محیط دهان و ترشحات آن بسیار زیاد است و شغل دندانپزشکی از نظر ابتلا به این بیماری در ریسک بالایی قرار دارد؛ به همین دلیل اقلام حفاظتی مورد تایید در اختیار این کلینیک ها قرار گرفته است.

برکتین با اشاره به فعالیت 12 کلینیک دندانپزشکی در کلانشهر اصفهان در فروردین امسال اضافه کرد: در سایر شهرستان ها نیز به فراخور جمعیت و نیازهای آنها، کلینیک‌ها فعال هستند و تاکنون شکایتی در این زمینه نداشته ایم.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه اصفهان گفت: مردم استان در روزهای گذشته موارد بهداشتی و ایمنی برای پیشگیری از کرونا را بسیار رعایت و از مراجعه به دندانپزشکی ها جز در موارد اورژانسی پرهیز کردند.

وی افزود: مراجعه کنندگان به کلینیک‌های دندانپزشکی از نظر دمای بدن و علائم ظاهری ابتلا به کرونا کنترل می شوند.

برکتین با بیان اینکه تاکنون تعدادی از دندانپزشکان در اصفهان نیز به کرونا مبتلا شده اند، اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد فوتی در بین جامعه دندانپزشکی استان رُخ نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز