خبرگزاری کار ایران

رضایی مطرح کرد:

حذف تعطیلی مدارس با آموزش الکترونیک/ آموزش الکترونیک نیازمند تولید محتوای مناسب

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۱۰۵

استاندار اصفهان با بیان اینکه بسیاری از فرصت‌ها از دل تحریم‌ها بیرون می‌آید، گفت: تهدید کرونا فرصت فکر کردن به نظام آموزش الکترونیک را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در یکصد و سی‌ونهمین‌جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امروز فرصت خوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت آموزش الکترونیک فراهم شده است، اظهار کرد: معلمان در قالب این فضا، مساله تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنند و اجازه ندادند آموزش تعطیل شود که باید از زحمات آنها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه باید زیست همراه با کرونا را تمرین کنیم، تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم در این زیست، جایگاه آموزش و پرورش است که لازم است تمهیدات ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: طراحی زیر ساخت‌ها و فضای مناسب دائمی و مناسب به منظور افزایش تاب آوری در بحران‌هایی مثل کرونا یا آلودگی هوا می‌تواند از طریق فضای مجازی زمینه حذف تعطیلی آموزش در چنین شرایطی را فراهم کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به مشکلات آموزش و پرورش در حوزه تامین نیروی انسانی، ظرفیت آموزش الکترونیک و فضای مجازی فرصتی است تا از این طریق تلاش کنیم کیفیت نظام آموزشی را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: طراحی شیوه‎ها و الگوهایی به منظور انتقال برخی امور تربیتی مانند فعالیت دارالقران‌ها و کانون‌های فرهنگی تربیتی در این فضا از دیگر اقداماتی است که می‌تواند فرصت تربیت و پرورش در کنار آموزش را فراهم کند.

رضایی به ضرورت تولید محتوای مناسب با این فضا اشاره کرد و ادامه داد: قطعا آموزش در فضای مجازی الزامات و محتوای ویژه خود را نیاز دارد و می‌توان با تولید چنین محتواهایی برای فضای مجازی و آموزش الکترونیک، زمینه تقویت دروس در کنار آموزش حضوری را نیز فراهم کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این نیازمند آن هستیم که معلمان ما متناسب با نظام آموزش الکترونیک آموزش‌های لازم را ببینند و بر همین اساس حرکت به این سمت در قالب دوره‌های کوتاه مدت و ضمن خدمت لازم است.

استاندار اصفهان گفت: لازم است اولیا در این زمینه آگاهی لازم را پیدا کنند، زیرا در مقاطع مختلف به ویژه مقطع ابتدایی این همراهی و فعال شدن یک ضرورت است.

وی با اشاره به شرایط مختلف استان‌ها، ادامه داد: لازم است ستاد ملی مبارزه با کرونا اختیارات مناسب به استان‌ها در خصوص ادامه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تفویض کند تا بر اساس این شرایط بومی تصمیم‌گیری صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز