خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان

پروژه انتقال آب به فلات مرکزی به صورت مجدد فعال شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به رفع تحریم‌ها و پرداخت مطالبات دولت انتظار می‌رود پروژه انتقال آب به فلات مرکزی به صورت مجدد فعال شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فتح‌الله معین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اظهارکرد: با توجه به گشایش‌های ایجاد شده در درآمد‌های دولت و پرداخت مطالبات آن انتظار می‌رود پروژه انتقال آب به فلات مرکزی که مطالعات آن کامل بوده و بخشی از آن اجرا و دارای ردیف اعتباری است و به جهت به مهری‌ها و فشارهای غیرموجه تعطیل شده به طور مجدد فعال شود.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز این طرح در گذشته کمتر از یک میلیارد دلار برآورد شده که به نظر نمی‌رسد تامین آن در شرایط فعلی مشکل خاصی را برای دولت ایجاد کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح‌کرد: از مدیریت عالی استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند و اعتبار لازم در این بخش را به طور مجدد پایدار کنند.

معین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به امکانات رفاهی و تفریحی شهرداری اظهارکرد: قرار بر این بوده که امکانات رفاهی و تفریحی ایجاد شده در شهر مانند شهر رویاها، تله کابین، تله سیژ و سایر تاسیسات علاوه بر خدمات‌رسانی منبع درآمدی نیز برای شهرداری باشد که متاسفانه هیچ یک از این تاسیسات به خودکفایی هم نرسیده و انتظار می‌رود که با برنامه‌ریزی لازم این وضعیت تغییر اساسی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید بر لزوم کاهش هزینه‌های جاری و اولویت پروژه‌های نیمه تمام در بودجه تاکید شود، اظهار کرد: شهرداری با بررسی کارشناسی بودجه سال 95 کشور از تمام امکانات آن از قبیل فروش اوراق مشارکت، اخذ وام و فاینانس داخلی یا خارجی جهت اجرای پروژه‌های خود خصوصاً قطار شهری استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت پیگیری مستمر جهت اخذ مطالبات شهرداری از دستگاه دولتی و دولت ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی زیست محیطی اصفهان بر لزوم ممانعت جدی از تبدیل اراضی با کاربری کشاورزی و فضای سبز تاکید می‌شود.

معین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رفع تحریم‌های کشور گفت: به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه طلیعه‌های توسعه گردشگری در کشور نمایان شده است.

وی افزود: به دلیل جایگاه ویژه استان اصفهان در گردشگری داخلی و بین‌المللی و با توجه به مشکلاتی که به دلیل خشکی زاینده‌رود برای توسعه استان در بخش‌های صنعت و کشاورزی به وجود آمده انتظار می‌رود که برنامه‌ریزان کشور و مدیریت عالی استان در این فرصت ایجاد شده به طور جدی در جهت رونق بخش گردشگری اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان‌کرد: در این راستا باید پیگیری‌های لازم برای گنجانده شدن فرودگاه اصفهان در برنامه‌های پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی صورت بگیرد.

معین خاطرنشان‌کرد: مدیریت استان نیز باید توسعه و رفع نیاز‌های فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ویژه سالن پروازهای خارجی آن و محوطه‌های مربوط و به‌روز شدن تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه توجه ویژه داشته باشد.

کد خبر : ۳۴۴۶۷۸