خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور؛

خط تولید شیر پاستوریزه ۵ کیلویی در اصفهان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۲۸

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان از افتتاح اولین خط تولید شیر پاستوریزه ۵ کیلویی کشور در اصفهان خبر داد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان در حاشیه افتتاح اولین خط تولید شیر پاستوریزه ۵ کیلویی کشور گفت: با توجه به مصوبات کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی فرمانداری اصفهان و مصوبات کمیته ساماندهی شیر شهرستان اصفهان به محوریت شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان و پیگیری‌های مستمر مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان استفاده از شیر پاستوریزه برای مراکز تولید بستنی وابمیوه فروشی الزامی شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مرادی گفت: یکی از راه‌هایی که بیماری تب مالت از دام به انسان سرایت پیدا می‌کند شیر خام غیر پاستوریزه است که با اجرای این طرح مراکز تولید بستنی و آبمیوه فروشی سطح شهر ملزم به استفاده از شیر پاستوریزه شدند و در فاز دوم مراکز تولید بستنی سنتی نیز در این طرح قرار می‌‍گیرد. همچنین با توجه به اینکه شیرهای پاستوریزه موجود در بازار یک لیتری است فعلا به‌صورت آزمایشی شیر در پلاستیک‌های ۵ کیلوگرمی در کارخانجات برای تولید بستنی در این مراکز تولید می‌شود و در مراحل بعدی وزن‌های دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

رییس شبکه دامپزشکی اصفهان افزود: تولید شیر مخلوط پاستوریزه گاو و گوسفند نیز از درخواست‌های دیگر اتحادیه مربوطه و مراکز تولید بستنی است که این موضوع در دستور کار تولید در کارخانجات فراوردههای خام دامی قرار گرفت.

مرادی در ادامه از دستگاه‌ها و تشکل‌هایی که در اجرای این طرح همسو بوده و کمک‌های شایان توجهی در اجرای این طرح دادند از جمله اتحادیه بستنی و آبمیوه فروشی، اتحادیه کار خانجات فراورده‌های لبنی استان، معاونت محترم غذا ودارو، مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ اصفهان تقدیر ویژه کردند.

طرح تولید شیر پاستوریزه ۵ کیلویی برای اولین بار در کشور در یکی از کارخانه اصفهان با حضور فرماندار اصفهان و مسولین عضو کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی فرمانداری به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز