خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با مسئولان محیط زیست ژاپن:

متخصصان ژاپنی تجربیات خود را برای حل حوضه‌ آبریز زاینده رود ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۶۷۲

با توجه به تجربیات خوب کشور ژاپن در مسائل زیست محیطی، از پیشنهادات گروه حاضر برای حل مسائل و مشکلات استقبال می‌کنیم.

استاندار اصفهان در دیدار با مسئولان محیط زیست ژاپن که از حوضه‌ی آبریز زاینده‌رود بازدید کردند ضمن بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه های علمی، ‌اقتصادی، ‌فرهنگی و… خواستار انتقال تجربیات متخصصان ژاپنی در خصوص مسائل حوضه‌ی آبریز زاینده رود و گسترش و توسعه همکاری‌های زیست محیطی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان اصفهان، آلودگی هوا و کمبود آب را از جمله عمده‌ترین این مشکلات برشمرد که در طول سالیان گذشته بوجود آمده و حل نشده باقی مانده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربیات خوب کشور ژاپن در مسائل زیست محیطی، از پیشنهادات گروه حاضر برای حل مسائل و مشکلات استقبال می‌کنیم. در گذشته به عنوان معاون وزیر نیرو، همکاری و تعامل خوبی با کارشناسان ژاپنی داشتیم و طرح‌های آبی مشترکی را با جایکا اجرا کرده‌ایم.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: بر همین اساس تجربه موفقی از همکاری در بخش آب داشته و امیدواریم در قالب تفاهم‌نامه‌ همکاری دوجانبه زیست محیطی میان دو کشور ایران و ژاپن که در فروردین ماه امضا شد، همکاری‌ها ادامه یابد.

وی افزود: توافقات صورت گرفته میان رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن به منظور تقویت همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور، بویژه در زمینه محیط زیست نویدبخش تکرار سابقه خوب همکاری‌ها است.

زرگرپور تأکید کرد: در مباحثهمکاری، ‌موضوعات خاص مدنظر قرار گیرد و مسئله حوضه‌ی آبریز زاینده رود یکی از این موضوعات است که خوشبختانه بازدید از آن مسائل را روشن تر کرد.

وی همچنین با اشاره به حضور خود به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در همایش های بین المللی آب در کشور ژاپن، عنوان کرد: در این همایش‌ها دیدگاه‌های کشور ایران را در خصوص چالش‌های بین المللی آب ارائه دادم.

استاندار اصفهان افزود: همچنین آشنایی با ظرفیت ها و مزیت های سایر کشورها خصوصا کشور ژاپن در مسائل آب از نتایج حضور در این همایش‌ها بود.

وی در ادامه به حضور جانشین امپراطور ژاپن در یکی از اجلاس های جهانی آب و دیدار با وی اشاره کرد و افزود: این موضوع که جانشین امپراطور ژاپن به عنوان یک متخصص آب در این اجلاس حضور داشته و تاریخچه‌ای در خصوص رودخانه‌های ژاپن و مسائل آبی آن ارائه نمود برای من جالب بود.

قائم مقام وزیر در امور محیط زیست جهانی ژاپن، دبیر اول سفارت ژاپن در ایران و کارشناسان محیط زیست این کشور از حوزه بالا دست رودخانه زاینده رود و پایین دست بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز