خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان اصفهان در دیدار با مسئول اتحادیه صنف سازندگان مقوا:

استاندارد کردن واحدهای تولید جعبه مواد غذایی و شیرینی، یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۲۳

واحد های تولید جعبه مقوایی باید شرایطی چون محیط بهداشتی، کد و کارت بهداشت داشته باشند تا پروانه استاندارد جعبه از سوی اداره استاندارد به آن‌ها داده شود.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان در نشست با مسئول اتحادیه صنف سازندگان جعبه‌های مقوایی شهر اصفهان با اشاره به اینکه استاندارد کردن واحد‌های تولید جعبه‌های مقوایی مواد غذایی و شیرینی جات یک ضرورت مهم است، گفت: این اتحادیه بایستی به تمامی واحد‌های جعبه سازی ابلاغ کنند که استاندارد تولید جعبه را از اداره کل استاندارد دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی در دیدار با سعید سلطانی(مسئول اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات مقوایی شهر اصفهان) با تاکید به این موضوع که تولید کنندگان جعبه برای محصولات غذایی و بهداشتی باید از مقواهای استاندارد استفاده کنند، اظهار داشت: مراکز تولید جعبه باید دارای شرایطی چون محیط بهداشتی، کد و کارت بهداشت باشند تا پروانه استاندارد جعبه از سوی اداره استاندارد به آن‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: مسئولان کلیه اتحادیه‌های قنادان، پیتزا و ساندویچ، پولک ونبات، کباب و بریان و غیره باید آگاه باشند که از جعبه‌های دارای علامت استاندارد استفاده کنند چرا که استفاده از جعبه‌های نامرغوب وبدون علامت علامت استاندارد باعثضربه به سلامت مردم می‌شود.

شفیعی بیان داشت: باید به مصرف کنندگان و مردم نیز اطلاع رسانی شود که در خرید موادغذایی خود در جعبه‌های غیر بهداشتی خودداری کنند چرا که در تولید این جعبه‌ها از موادغیر بهداشتی و غیر استاندارد که دارای ترکیبات بسیار خطرناک هستند استفاده شده است.

وی گفت: درجلسه‌ای که با مسئولین بهداشت استان و کلیه اتحادیه‌ها دراسفند ماه خواهیم داشت به این موضوع اشاره خواهیم کرد و از این پس اجازه تولید جعیه‌های غیر استاندارد را در اصفهان نخواهیم داد.

در ادامه نیز سعید سلطانی(مسئول اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات مقوایی شهر اصفهان) با اشاره به اینکه از سوی اتحادیه به کلیه تولید کنندگان جعبه هشدار‌های لازم داده شده است، گفت: اولین گام در این زمینه آن بود که مسئولان فنی در شرکت‌های جعبه سازی بایستی ازسطح دانش بالا برخوردار بوده و در زمینه مواد غذایی تحصیلات مرتبط داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز