خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد:

فزایش سهم گاز مصرفی در صنایع، بر اشتغال‌زایی و توسعه موثر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۵۶

از مجموع ۱۰۷ شهر موجود در استان ۱۰۳ شهر و از مجموع۱۴۳۵روستای موجود ۱۲۵۰ روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که از این منظر نه تنها در کشور بلکه در بخش های زیادی از دنیا رتبه نخست را داریم.

با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار، شهردار، نماینده مردم شاهین، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی چرمشهر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهندس طرفه، معاون عمرانی استاندار، در جمع صنعتگران شهرک صنعتی چرمشهر از گازرسانی به این منطقه اظهار خرسندی کرد و گفت: این نعمت زیربنایی به برکت این نظام و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. انقلابی که امروزه الگوی بسیاری از مبارزات و نهضت ها و یکی از شگفتی های جهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال با توجه به سفر کاروان دولت تدبیر و امید به اصفهان از ویژه گی های خاصی برخوردار بود، اظهار داشت: خدا را شاکریم که مردم اصفهان از بلوغ فکری و سیاسی بالایی برخوردار هستند و پایبندی و تعهد به نظام را در روز۱۵ بهمن در استقبال از رییس جمهور و هیئت دولت به نمایش گذاشتند.

معاون عمرانی استاندار گفت: جای بسی افتخار است که بسیاری از فرمانده‌هان شجاع و خط شکن جنگ هشت ساله از سربازان این استان بودند و خوشحال هستیم که راه و هدف آنها را هم اینک در سنگر تلاش، سازندگی و خدمت رسانی شاهد هستیم.

وی افزود: انرژی گاز طبیعی زمینه ساز بسیاری از توسعه‌ها و پیشرفت‌ها در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و.. غیره است که حاصل زحمات شبانه روزی و دستان توانمند کارکنان خدوم این انقلاب و دولت است.

طرفه ادامه داد: افزایش سهم گاز مصرفی در صنایع باتوجه به معزل جدی آلودگی هوای اصفهان و تاثیر سوخت گازوئیل و مازوت در افزایش آلودگی، علاوه بر اشتغال زایی و توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گازرسانی به استان اصفهان از سال ۴۸ شروع شد و تا قبل از انقلاب تعداد محدودی مصرف کننده داشتیم اما امروزه به برکت انقلاب و این نظام سالانه بیش از ۱۶میلیارد مترمکعب گاز تنها در استان اصفهان توزیع و به مصرف می رسد.

سعید مومنی بیان داشت: امروز شاهد گازرسانی به ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی در سطح استان هستیم.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۰۷ شهر موجود در استان ۱۰۳ شهر و از مجموع۱۴۳۵روستای موجود ۱۲۵۰ روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که از این منظر نه تنها در کشور بلکه در بخش های زیادی از دنیا رتبه نخست را داریم.

مومنی اظهار داشت: گازرسانی به صنایع و افزایش سهم این بخش برای شرکت گاز از اهمیت زیادی برخوردار بوده، تصور اینکه اگر قرار بود بجای استفاده از ۱۶میلیارد متر مکعب گاز ۱۶میلیارد لیتر سوخت مایع استفاده شود چه فاجعه ای در محیط زیست بوجود می آمد نیز بسیار وحشتناک است.

مومنی با بیان اینکه در سطح شاهین شهر بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰مشترک گاز طبیعی وجود دارد که ۲۷۵ مشترک آن از واحد صنعتی فعال هستند، گفت: ما امیدواریم از دعای خیر صنعتگران ۵۱واحد صنعتی این شهرک نیز که به دامنه مشترکین ما اضافه شدند بهره مند شویم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: درحال حاضربه ۶هزار و ۸۳۵ واحد صنعتی در سطح استان گازرسانی انجام شده و هم اینک نیز شاهد بهره مندی ۵۱ واحد صنعتی در شهرک صنعتی چرمشهر از گاز طبیعی هستیم.

وی در خصوص گازرسانی به این شهرک اضافه کرد: در این پروژه ۱۰کیلومتر لوله گذاری خط تغذیه، ۱۲کیلومترشبکه توزیع، ۲۵کیلومتر شبکه پلی اتیلن، دو ایستگاه تقلیل فشار و یک ایستگاه حفاظت از زنگ با هزینه ای بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال اجرایی و بهره برداری رسیده است.

در پایان حاجی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از این اقدام عمرانی و صنعتی گفت: صنعتگران باید قدر این نعمت طبیعی را بدانند.

وی اظهار داشت: مردم اصفهان بیسار خوش اقبال هستند که مدیران صنعت گاز آنها بسیار توانمند و اهل ریسک هستند، با وجود مشکلات و چالش‌های بسیاری که در گازرسانی به برخی از مناطق دور دست و صعب العبور وجود دارد همواره از هیچ کوششی برای خدمت رسانی به مردم دریغ نکرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز