خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

دولت مالک اقتصادی کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۸۰

کشاورزان در این مسیر در مشقت بسیاری قرار گرفته‌اند از جمله شهر اصفهان به‌خصوص به دلیل خشکی زاینده رود مسائل نگران کننده‌ای را با آن روبرو هستند.

دولت مالک اقتصادی کشور نیست و باید حامی صنعتگران و کشاورزان باشد تا کسب و کار رونق گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی لاریجانی اضافه کرد: امروز در مقابل تروریست‌ها وظیفه مبارزه با آنان داریم تا علاوه بر کمک بر مسلمانان منطقه نگذاریم که تروریست‌ها وارد سرزمین‌مان، ایران، شوند. البته مبارزه با تروریست‌ها در سرزمین‌های دیگر نیز مورد حمایت است چرا که اگر ناامنی در آن کشور‌ها به وجود آید، امنیت کشورمان نیز می‌تواند مورد هجمه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت اقتصاد کشور نیز یکی دیگر از ضعف‌هایی است که علی رغم تلاش‌های ارزشمند دولت‌های مختلف و اقدامات شایسته در مناطق محروم اما هنوز هم ریشه اقتصادی کشور مطلوب نیست، گفت: بیکاری و تورم و تحریم‌هایی که در کشور وجود دارد قصه پرغصه ایران است به لحاظ روش‌های غلط مدیریتی که وجود داشته، بحثاقتصاد با چالش‌هایی روبرو است اما سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد محلی برای بهبود فضای کسب و کار است. ما این قانون را در مجلس به تصویب رساندیم که محور آن نیز تسهیل برای تولید و کارآفرینی است مساله اصلی که تولید در کشور رونق بگیرد و مردم در صحنه تولید وارد شوند.

وی اضافه کرد: حمایت دولت باید برای تولید باشد تا بیکاری و تورم مهار شود دولت نباید مالک اقتصادی کشور باشد. دولت باید حامی صنعتگران و کشاورزان باشد تا بازار کسب و کار رونق گیرد. آنگاه شغل ایجاد می‌شود و مجلس و دولت نیز در این مسیر حرکت‌های جدی را دنبال می‌کند که در بودجه ۹۴ نیز اولویت را به رونق تولید داده‌ایم.

لاریجانی یکی دیگر از مشکلات کشور را بی‌آبی و خشکسالی عنوان کرد و بیان داشت: کشاورزان در این مسیر در مشقت بسیاری قرار گرفته‌اند از جمله شهر اصفهان به‌خصوص به دلیل خشکی زاینده رود مسائل نگران کننده‌ای را با آن روبرو هستند.

وی اضافه کرد: ‌اصفهان توانمندی‌های بسیاری دارد و با کمک این توانمندی‌ها، زمینه شکوفایی را می‌توان به طور قطع فراهم کرد. باید بگویم نمایندگان اصفهان، تلاش جدی برای رفع مشکل بی‌آبی در این استان داشته‌اند و من نیز در جریان کار آن‌ها هستم.

وی افزود: ‌دولت و مجلس تصمیم گرفتند موضوع کنترل آب‌ها و آبیاری تحت فشار را موضوع جدی خود قرار دهند تا با مهار و استفاده بهینه از آب مشکل بی‌آبی را در شهرهای مختلف بخصوص در اصفهان بهبود بخشیم.

لاریجانی گفت: برای شهر اصفهان و زاینده رود، تدابیر ویژه‌ای انجام شده که بزودی انجام می‌شود.

وی با اظهار امیدواری از اینکه سال آینده سال رونق اقتصاد و بهبود شرایط معیشتی مردم کشور باشد ضمن قدردانی از حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بخصوص مردم اصفهان گفت: انتظار ملت از مسئولین و نظام خدمتگذاری صادقانه است که به معنی فراهم ساختن زمینه رشد، کارآفرینی و زندگی آبرومندانه است نه محلی برای دعواهای سیاسی.

لاریجانی با بیان اینکه باید تلاش کنیم با انرژی و پتانسیل مضاعف کشور را به سمت آبادانی سوق دهیم، افزود: ‌از همه این مسائل، مهم‌تر، امروز باید علاج وضع اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی در پایان از حضور عزتمندانه و پرصلاوت مردم اصفهان سپاسگذاری کرد و گفت: در این زمینه از زحمات امام جمعه و استاندار اصفهان نیز تشکر می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز