خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه هنری استان اصفهان:

افتتاح پردیس سینمایی فولادشهر با مشارکت شهرداری و حوزه هنری

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۵۴۶

رونق هنرهفتم نه تنها با ساخت فیلم ادامه می‌یابد بلکه وابستگی خاصی نیز به ساخت سینما و بازسازی سینماهای فرسوده دارد، لزوم این امر در شهرهایی با قدمت تاریخی و فرهنگی چون اصفهان بیش از پیش نمایان است.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان بااشاره به پردیس سینمایی فرهنگ فولاد شهر گفت: این پردیس سینمایی پروژه‌ای است که با مشارکت شهرداری فولادشهر و حوزه هنری استان اصفهان ساخته می‌شود، طراحی و مطالعات این پروژه از شش ماه قبل آغاز شده و عملیات اجرایی آن نیز نزدیک به دو ماه پیش آغاز شد که پیشرفت خوبی داشته است و پیش‌بینی می‌کنیم در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدمهدی‌سیدین‌نیا افزود: مقام معظم رهبری سینما را هنر بر‌تر خواندند و لازم است که بر روی این هنر سرمایه گذاری شود که بخشی از آن مربوط به ساخت سینما و سینماداری است و بخشی نیز به تولید فیلم مرتبط است.

وی تاکید کرد: آنچه که برعهده ما است و در آن زمینه می‌توانیم تلاش کنیم احیاء و ساخت و بازسازی سینما‌ها است، مقوله بازسازی سینما‌ها، مقولهٔ پیچیده‌ای است که سختی‌های خاص خود را دارد و متاسفانه در این بخش، اعتبارات دولتی کمی وجود دارد که در حد کمک از سوی سینما شهر است. ولی ما باید تلاش کنیم تا با کمک سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها، تمام انرژی خودمان را در این مسیر قراردهیم و این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم و به بهره برداری برسانیم.

سیدین نیا با اشاره به اینکه در نظر داریم تا در تمامی شهرستان‌ها با کمک شهرداری‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهری بتواند یک سینما داشته باشد، ادامه داد: بخشی از کار سینما‌ها وظایف ماست و بخشی نیز مربوط به مردم است که به میدان بیایند و از این سرمایه گذاری‌ها استفاده کنند، متأسفانه از بسیاری از سرمایه‌ها خوب استفاده و بهره‌برداری نمی‌شود.

مدیرحوزه هنری اصفهان تأکید کرد: تنها خواهشی که از مردم داریم این است که بیایند و از سینما استفاده کنند، سینما تأثیرگذار است و می‌تواند در سبد کالای خانواده قراربگیرد و امروزه بهایی که برای رفتن به سینما پرداخته می‌شود، کمتر از پول یک ساندویچ است.

وی بیان داشت: حوزه هنری در کل کشور در سال، میلیارد‌ها تومان ما به تفاوت هزینه‌های سینما را می‌پردازد تا مردم بتوانند به سینما بروند و از آن استفاده کنند. استفاده و پشتیبانی مردم از سینما، سبب دلگرمی تمام دست‌اندرکاران می‌شود تا همچنان این مسیر را ادامه‌دهند. اگر از پروژه‌های سینمایی حمایتی اتفاق نیافتد، بهره‌وری این پروژه‌ها به دلیل(تورم و هزینه‌ها) پائین خواهدآمد و موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر در واقع دو سالن سینمایی و ورزشی بود که سالن سینمایی آن(سینمافرهنگ) پیش از انقلاب ساخته شده‌بود و بازسازی آن به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، ضروری به نظرمی‌رسید. این سالن، بیشتر جنبه سالن همایش داشت که با برآوردی حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت کاملاً حرفه‌ای بازسازی شده است و اکنون به یک پردیس سینمایی با سه سالن دارای ظرفیت‌های ۱۳۰ نفر و ۳۵۰ نفر و سالن سینمای ۱۶ نفره پنج بعدی تبدیل شده‌است. این سینما‌ها دارای سیستم صوتی و تصویری دالبی دیجیتال، تریا، کافی شاپ و دوسالن انتظار می‌باشد که از لابی فرعی آن به صورت گالری بهره‌برداری خواهد شد.

سیدین نیا ادامه داد: این شهر با توجه به علاقه مردمش به سینما و همچنین سابقه داشتن سینما فرهنگ در سال‌های گذشته، با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر ظرفیت خوبی برای بهره‌مندی از یک پردیس سینمایی را داشت.

پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن طرح مسکن‌مهر، جمعیت این شهر به بیش از ۲۰۰ هزارنفر افزایش یابد و افزایش جمعیت نیاز مردم را به لزوم داشتن سینمایی بهتر روشن‌تر می‌کند.

در مجموع داشتن سینما در شهرهایی با جمعیت بالای ۵۰ تا۸۰ هزار نفر، مرغون به صرفه محسوب می‌شود و همچنین ساخت سینما کارفرهنگی تأثیرگذاری است که آثاری ماندگار برجای دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز