خبرگزاری کار ایران

دستیار ویزه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی؛

ادیان توحیدی، منادیان توحید و وحدت ملی هستند

کد خبر : ۲۴۹۲۳۳

برخی هستند که نان آنها در اختلاف و شر و دعوا است و اگر جنگی نباشد آنها مطرح نمی شوند و به قدرت نمی رسند.

دستیار ویِژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی، صبح امروز در ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در هتل عباسی اصفهان، با اشاره به اینکه ادیان توحیدی منادیان توحید و وحدت ملی هستند، اظهار داشت: اختلافات ادیان الهی امری طبیعی است اما باید آینده کشور را با وحدت، همزیستی و زندگی مسالمت آمیز ادیان بسازیم، همایش هایی از این دست بر عهده علمای دینی و بزرگان دین است و دولت تنها باید در این میان از این محافل حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام یونسی، با تأکید بر لزوم احترام به عقاید دیگران گفت: باید تنوع را پذیرفت و احترام به عقاید دیگران را یاد گرفت، اومانیست الزاما بد نیست همانطور که دموکراسی تماما بد نیست، اومانیسم ارزش گذاری به انسان است همانطور که در قرآن آمده است که همه فرشتگان معصوم باید به انسان جایزالخطا سجده کنند، فرشتگان تنها نقاط منفی را می دیدند همانطور که برخی از ما مانند مگس به نقاط منفی افراد و اشخاص و ادیان و گروه ها می‌چسبیم.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با بیان اینکه انسان می‌تواند با اتکا به ارزش های خود بالاتر از فرشتگان جا بگیرد، افزود: خداوند به فرشتگان در اعتراض به آفرینش انسان گفت که انسان می‌تواند بالاتر از فرشتگان جا بگیرد و این ظرفیت را دارد که همه اسماء را بداند و این بیانگر جایگاه حقیقی اومانیسم است که با تعریف غرب از اومانیسم متفاوت است.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به احترام گذاشتن اسلام به عقاید و مقدسات دیگر ادیان و وجوب احترام به ادیان آسمانی در دین اسلام افزود: همانطور که ما باید به پیامبرمان احترام نگهداریم باید به دیگر رسولان و پیامبران الهی نیز احترام بگذاریم و تفاوتی بین پیامبران و ادیان نیست و لازم است همه آنها مورد احترام قرار گیرند چرا که راه و هدف همه پیامبران یکی است.

دستیار ویژه رییس جمهور در ادیان و اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه باید جنگ را از جایی که آغاز شده، تمام کرد، گفت: در ایران همه ادیان الهی با صلح و دوستی و صمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می کنند، همه مردم از دین معنویت و راه هدایت و اخلاق می خواهند و این توقع را از علمای دین خود هم دارند. اما برخی هستند که نان آنها در اختلاف و شر و دعوا است و اگر جنگی نباشد آنها مطرح نمی شوند و به قدرت نمی رسند.

وی با اشاره به نشر گسترده توهین به پیامبر، توسط مجله فرانسوی در سطح اروپا تصریح کرد: اقدام تروریست ها موجب جلب توجه همه گانی می شود و این به معنای اشاعه فحشاست، در کشور ما گاهی برخی افراد نسبت به بدحجابی و افراد بدحجاب رفتار بدی نشان می‌دهند که این نشان از خودسری آنها دارد و بعد یک کشور باید این موضوع را درست کند.

حجت الاسلام یونسی، اشاعه فحشا را بدنامی دین دانست و بیان کرد: تروریست ها با رفتارشان در فرانسه موجب اشاعه فحشا شدند، تمام ادیان الهی منتظر ظهور هستند، حتی اهل سنت به امام زمان معتقد هستند و نباید برخی با جنجال آفرینی موجب شوند تا برخی جسارت‌ها و توهین ها در همه جا پخش شود و اشاعه فحشا کنند.

وی اتفاقات فرانسه را اعلان جنگ و اهانت به همه ادیان الهی توصیف کرد و گفت: جانیان و قاتلانی که خود غربی ها درست کردند اقدام به قتل کاریکاتوریست ها نمودند و آنها به جای جمع کردن قضیه اقدام کردند به توهین مجددبه پیامبر اکرم و کسانی که این جنایت را انجام دادند یا با انگیزه های افراطی دینی چنین کاری کردند و یا اینکه با هدایت سرویس های جاسوسی اقدام به چنین رفتاری می کردند.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به جنگ های مذهبی و سیاسی خاطر نشان کرد: انگیزه سردم داران این جنگ ها یک چیز است و آن سوء استفاده از عقاید و اعتقادات مردم است، در درجه اول باید تنوع و تعدد را پذیرفت، اگر کسی آمادگی پذیرش تکثر را ندارد آمادگی فهم اندیشه‌های نو و وحدت را ندارد، کسی که فقط خودش را می‌بیند نمی‌تواند دیگری را ببیند و این یعنی فلسفه دینی و این موضوع در همه کتب آسمانی ذکر شده است و این اشتراک به دلیل یکسان بودن منابع کتب آسمانی است.

وی با اشاره به نزاع های بین ادیان الهی در قرون گذشته تصریح کرد: جنگ های طولانی وحشتناک و وحشیانه دوران قرون وسطی بین مسیحیان و مسلمانان وجود داشته است و سرکرده این جنگ ها یک عالم دینی بوده است که علیرغم تأکید پیامبران الهی بر صلح و آشتی بین ادیان به جنگ با یکدیگر می پرداختند و امروزه نیز تا حدودی این مشکل وجود دارد.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به کم نظیر بودن همایش بین المللی ادیان توحیدی، اظهار کرد: شاید امروز سخن گفتن از اتحاد و هم اندیشی ادیان راحت باشد اما در گذشته به این صورت نبوده است و مشکلات بسیاری در هم اندیشی ادیان وجود داشته است.

وی تصریح کرد: هدف از این همایش هم شناسی برای همزیستی و همزیستی برای هم اندیشی است، اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز زمانی در بین ادیان شکل می‌گیرد که همشناسی در بین ادیان ایجاد شود، اسلام دیگر ادیان توحیدی را پذیرفته است و این به معنای آزادی این ادیان در جهان اسلام برای التزام به آداب و رسوم و انجام فرایض خودشان است و اگر غیر از این انجام دادند امری خلاف را مرتکب شده اند و جا دارد در محافل اسلامی و دادگاه عادل دینی با آن برخورد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز