خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان اصفهان:

هیچ سرمایه‌ای بالاتر از سرمایه اجتماعی برای دولت نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۴۳

امیدوارم بتوانیم در زمینه ساماندهی سیاست‌های خارجی به گونه‌ای حرکت کنیم که شرایط کشور در سال ۹۴ بسیار بهتر از سال جاری باشد.

رئیس جمهور با اشاره به توفیقاتی که دولت یازدهم در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کسب کرده است، ‌ گفت: ‌ تنها با حمایت‌ها و حضور بانشاط مردم و رابطه صمیمی آنها با دولت این توفیقات امکان پذیر بوده و دولت هیچ سرمایه‌ای را بالاتر از این سرمایه اجتماعی برای خود نمی‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان اصفهان که در سالن راه و شهرسازی با حضور سرمایه گذاران برگزارشد با اشاره به اینکه استان اصفهان از پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برخوردار است، گفت: ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان زمینه مناسبی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است و باید سرمایه‌های داخلی و خارجی را برای کارآفرینی در سطح استان اصفهان جذب کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه به رغم همه مشکلاتی که پیش رو داریم نسبت به آینده کشور بسیار امیدوار هستم، اظهارکرد: سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، بدانند در سراسر کشور استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که باید با همکاری یکدیگر آن را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود پیشنهاد داد کمیته‌ای در استان‌ها برای بررسی معوقات بانکی تشکیل شود تا با فراهم کردن تسهیلات، کسانی را که در زمینه معوقات مقصر نیستند و شرایط اقتصادی کشور در دوره‌ای باعثشد نتوانند اقساط خود را بپردازند، یاری کند.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه گام‌های مهمی که دولت یازدهم طی یکسال و نیم گذشته در زمینه مسایل اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی، ورزش و بهداشت برداشته شده است، گفت: تنها با حمایت‌ها و حضور بانشاط مردم و رابطه صمیمی آنها با دولت این توفیقات امکان پذیر بوده و دولت هیچ سرمایه‌ای را بالاتر از این سرمایه اجتماعی برای خود نمی‌داند.

وی افزود: در زمینه فناوری‌های نوین آثار هنری و صنعت مربوط به آن که بازدهی فراوانی دارد باید سرمایه‌گذاری‌‌ها را افزایش داد و استان اصفهان استعدادهای فراوانی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در آغاز کار خود با تورم ۴۰ درصدی مواجه بود و امروز این رقم به حدود ۱۶ درصد رسیده است، اظهار داشت: در سال ۹۱ و ۹۲ کشورمان دارای رشد منفی بود و در سال جاری با حضور و مشارکت مردم به رشد مثبت دست پیدا کردیم و دولت به تلاش هایش برای مهار تورم و رشد اقتصادی ادامه می‌دهد.

رییس جمهور، با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت و اظهار امیدواری نسبت به گشایش‌های درهای دیگری برای جبران آن، گفت: امیدوارم بتوانیم در زمینه ساماندهی سیاست‌های خارجی به گونه‌ای حرکت کنیم که شرایط کشور در سال ۹۴ بسیار بهتر از سال جاری باشد.

روحانی، با بیان اینکه برای آینده بلندمدت کشور باید به سمت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های توریسم، آثار هنری و فناوری‌های نوین حرکت کنیم، گفت: ظرفیت‌های بخش‌ صنعت، کشاورزی و معدن خیلی زیاد نیست و امروز باید مقداری مسیر و فرمان حرکت راه را تغییر داده و با ورود به عرصه‌های جدید فضای بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه کشور در استان اصفهان ایجاد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه فناوری‌های نوین در کشور شروع شده است، اظهار داشت: از آنجایی که فناوری‌های نو، سابقه تاریخی طولانی‌ مدتی ندارد، فاصله ما با کشورهایی که در این زمینه پیشرو هستند، زیاد نیست و اگر مقداری به حرکت خود شتاب بدهیم، می‌توانیم فاصله خود را بسیار کم کنیم.

روحانی در ادامه به مشکل آب در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: دولت گام‌های خوبی در زمینه تأمین آب مورد نیاز استان اصفهان برداشته است و تصمیمات مفیدی از آغاز دولت یازدهم در شورای عالی آب اتخاذ شده است که با قوت آن تصمیمات را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید شیوه‌های آبیاری اصلاح شود و بدون تردید کشاورزی با شیوه آبیاری سنتی نمی‌تواند ادامه پیدا کند ادامه داد: توجه به صنعت توریسم یک اصل است چرا که صنعت توریسم در زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی بسیار مؤثر است.

رییس جمهور همچنین در ابتدای سخنان خود با قدردانی از استقبال پرشور مردم اصفهان از کاروان دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: قادر به سپاسگزاری از این همه لطف مردم نیستم، اما نکته با اهمیت این است که با حضور پرشور مردم احساس می‌کنیم پیوند خوبی میان دولت و مردم بوجود آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز