خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان خبر داد:

۶۵ درصد از جمعیت استان اصفهانT تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۳۵

از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاریT ۴۰۰ هزار نفر بیمه خود پرداز حرف و مشاغل آزاد اختیاری و غیره رمز پرداخت حق بیمه دریافت میکنند و نیازی به مراجعه به شعب را ندارند.

۶۵ درصد از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان دارای ۴۱ شعبه اصلی و ۱۳ کارگزاری است که به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی اصغر دادخواه، مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان، در تشریح فعالیت های تامین اجتماعی در سطح استان اصفهان انجام می شود در یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران طی نشستی از خدمات نوین سازمان تامین اجتماعی سخن گفت.

وی با تبریک سی و شمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اذعان داشت: سازمان تامین اجتماعی از جمعیت ۵ میلیونی استان اصفهان ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد که ۶۵ درصد از جمعیت استان اصفهان را شامل میشود و این تعداد از طریق ۴۱ شعبه اصلی خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: از سال جاری به سمت ارائه خدمات نوین به معنای حرکت در راستای دولت الکترونیک قدم برداشته ایم و از همین رو ۱۱۱ هزار کارفرما طرف قرارداد تامین اجتماعی امروز توانستند رمز الکترونیکی دریافت کنند و از طریق اینترنت حق بیمه خود را پرداخت میکنند و با این شیوه ۱۱۱ هزار بار تردد در طول ماه کاهش یافته و رضایت از کارفرما ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری نیز ۴۰۰ هزار نفر بیمه خود پرداز حرف و مشاغل آزاد اختیاری و غیره رمز پرداخت حق بیمه دریافت میکنند و نیازی به مراجعه به شعب را ندارند.

وی همچنین در رابطه با برنامه های سال آینده یاد آور شد: برای سال آینده دو برنامه خواهیم داشت که زیر ساخت های آن در حال اجرا است و یکی از این برنامه ها طرح کارت سلامت است به طوری‌که دفترچه های درمانی کاغذی تبدیل به کارت سلامت می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به شعب سازمان نیست، در سال جاری دو میلیون دفترچه توسط سازمان تامین اجتماعی در استان صادر شده که با اجرای این طرح دیگر از چاپ این دفترچه ها خودداری می‌شود.

همچنین ایجاد پرونده های الکترونیکی یکی دیگر از برنامه ها است، در حال حاضر همه بیمه شدگان دارای پرونده کاغذی هستند که در آینده به شکل میکروفیلم اسکن و در سیستم الکترونیکی قرار می‌گیرد.

وی همچنین در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی اذعان داشت: بیمه این کارگران از دوم بهمن ماه در تمامی شعب تامین اجتماعی در حال اجرا است که اولویت نخست با کارگران ساختمانی است که کارت مهارت را زودتر دریافت کرده اند.

افتتاح سه کارگزاری در دهه مبارک فجر

دادخواه در ادامه در رابطه با کارگزاری‌های موجود در استان گفت: ۱۳ کارگزاری طرف قرارداد ما در استان هستند و سه کارگزاری زرین شهر، خمینی شهر و فلاورجان نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود.

همچنین در دهه فجر در شهر چادگان فولادشهر و پیر بکران شعب اصلی تامین اجتماعی افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند البته تا به حال فعالیت های بیمه ای در این سه شهر به شکل اقماری بوده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان اشاره ای نیز به قانون بازنشستگی سخت و زیان آورکرد و گفت: در گذشته اگر کارگری بیش از ده روز غیبت در پرداخت حق بیمه داشت بازنشستگی وی از ۲۰ سال به ۲۵ سال منتقل می‌شد اما اصلاح این قانون اکنون به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شد و این ده روز را تا سقف ۳۶۵ روز رساندیم و با این وضعیت کارگران میتوانند در صورت غیبت در پرداخت حق بیمه تا سقف ۳۶۵ روز نیز ۲۰ ساله بازنشسته شوند.

پرداخت ۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج در سال جاری

وحید خانلری، رئیس امور شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان، نیز در این جلسته یاد آور شد: ۸۴ شعبه و ۱۴ واحد رفاه در استان فعال است و بزرگترین مشتری بانک رفاه سازمان تامین اجتماعی است و توانسته برای هشتمین سال متوالی رتبه نخست در رضایتمندی ارباب رجوع را کسب کند.

وی گفت: تا پایان دی ماه از لحاظ رشد منابع رتبه اول هستیم هر ساله تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران پرداخت و امسال نیز ۶ هزار تسهیلات را پرداخت کردیم.

رئیس امور شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان افزود: ۵ هزار فقره تسهیلات وام ازدواج با کارمزد ۴ درصد نیز امسال پرداخت کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز