خبرگزاری کار ایران

سر اسقف اعظم ارامنه ایران در دیدار با ارشد نظامی آجا دراصفهان:

ارامنه خواستار اجرای عدالت در دنیا هستند / / / جامعه ارامنه ایران، احساس مسئولیت و تعلق خاطر به ایران دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۰۶

ما احساس خاصی نسبت به ایران داریم و مانند تمامی ایرانیان برای جهاد و حفظ تمامیت ارضی این کشورتلاش می‌کنیم، گواه این ادعا، شهدای ارامنه هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای کشور جان خود را فدا کردند.

همزمان با آغازهفته وحدت و در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ انسجام بین ادیان و اقوام مختلف، سر اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد، فرماندهان و افسران ارشد ارتش در کلیسای وانگ با اشاره به میلاد حضرت محمد(ص) به همه مسلمانان گفت: ما به ارتش ایران دلبستگی خاصی داریم و قطعا دیدار ما با فرماندهان ارتش آخرین دیدار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، " بابکن چاریان "، با اشاره به اینکه سال نو فرصتی است که انسان در اعمال خود بازنگری داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که انسان ها از خدا فاصله گرفته اند و علی‌رغم اینکه پیام تمامی ادیان برای بشر صلح، آرامش و دوستی است اما جنگ و خونریزی در سراسر دنیا بیداد می کند.

وی با اشاره به اینکه دنیا امروز به صلح و آرامش نیاز دارد و دوری از خدا باعثشده که در منطقه غرب و منطقه خاور میانه گروه‌های افراطی که به خدا ایمان دارند، مرتکب اعمال زشت شوند، بیان داشت: اگر انسان هر روز وجود خداوند را احساس کند، دچار گناه کمتری شده و به سعادت رهنمون می شوند.

وی تاکید کرد: همه گروه‌هایی که به کلیسای وانگ می آیند، از همزیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران متعجب می شوند، خدا را شکر، ایران نماد پیام آور صلح و دوستی و عدالتخواهی در منطقه است و به تبع باید، این اقدام متقابل در تمام جهان حاکم شود.

سر اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب کشور، با اشاره به اینکه ارامنه خواستار ارجاع عدالت هستند افزود: امسال یکصدمین سال نژاد کشی ارامنه به دست دولت عثمانی است، ارامنه ای که تنها خدا پرست بودند و به این جرم کشته شدند.

وی با اشاره به اینکه عدالتخواهی باید در دنیا حاکم شود تا چنین نسل کشی هایی صورت نگیرد، بیان داشت: بیش از ۱۰ سال است که در ایران زندگی می کنم و خوشبختانه در صلح و آرامش بوده ام.

" بابکن چاریان " خو شبختانه رابطه ایران و لبنان بسیار خوب است و روابط بین روحانیت ایران و حزب ا… لبنان نیز بسیار پسندیده است.

وی تاکید کرد: چندی قبل که نخست وزیر ارمنستان به مناسبت ۳۵۰ سالگرد کلیسای وانگ ارامنه به اصفهان آمد و از آزادی ارامنه و روابط مسالمت آمیز آنان با مسلمانان و مقامات دولتی ایران اظهار مسرت و تعجب کردند که این امر نشانه ای برای الگو گیری دیگر مذاهب در دیگر کشور هاست.

سراسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب کشور، با اشاره به اینکه از ارتش جمهوری اسلامی ایران که با سربازان ارمنی با رافت و مهربانی رفتار می‌کنند، کمال تشکر را داریم گفت: ما خودمان را به عنوان یک ایرانی قلمداد می کنیم و برای کشورمان احساس مسئولیت می کنیم.

وی بیان داشت: ما احساس خاصی به ایران داریم و مانند تمامی ایرانیان برای جهاد و حفظ تمامیت ارضی این کشور تلاش می‌کنیم، گواه این ادعا شهدای ارامنه هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای کشور جان خود را فدا کردند.

وی تاکید کرد: وقتی سرباز به خدمت مقدس سربازی می رود در واقع برای زندگی تربیت می شود.

بابکن چاریان از ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد خواست تا در دیدار آینده خود با مقام معظم رهبری پیام سلامتی و دوستی جامعه ارامنه ایران را به مقام معظم رهبری برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز