خبرگزاری کار ایران

بر اساس تسهیلات ابلاغی وزارت کشور:

معتادان بهبود یافته پس ازیک سال می‌توانند تحت عنوان خیرین کارآفرین به اشتغال بپردازند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۱۱

طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از طریق خیرین، تسهیلاتی به معتادان بهبود یافته اختصاص می‌یابد و این افراد می‌توانند پس ازیک سال تحت عنوان خیرین کارآفرین به اشتغال بپردازند.

استاندار اصفهان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در اردوگاه کاردرمانی حرفه آموزی اسدآباد مبارکه برگزار شد، گفت: یکی از سیاست های اصلی و مهم دولت تدبیر و امید، مبارزه ی جدی، علمی و مستمر با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور رویکرد پیشگیری و اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را از سیاست های دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار داشت: دولت، استانداران و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را ملزم به دقت و جدیت برای پیگیری مسائل مربوط به مواد مخدر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان مبارزه با مواد مخدر با برگزاری جلسات مستمربه صورت جدی پیگیری می شود، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان ملزم است که از اردوگاه های مربوط به ماده ی ۱۶ و چنین اردوگاههایی بازدید کنند و موارد را پیگیری کنند تا مطمئن شویم که در حد مقررات، تسهیلات برای معتادین و مجرمان فراهم شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه نیمی از زندانیان استان، مجرمین مواد مخدر هستند، اظهار داشت: در حال حاضر بحثهای آموزشی، درمانی و حرفه آموزی و همینطور مسائل فرهنگی برای این افراد پیش بینی شده است.

زرگرپور به موارد اساسی مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و افزود: بر اساس تسهیلاتی که وزارت کشور ابلاغ کرده است معتادینی که پاک شده اند و مدت یک سال از پاکی آن ها می‌گذرد، می توانند تحت عنوان خیرین کارآفرین به اشتغال بپردازند چرا که یکی از معضلات اصلی این افراد پیداکردن شغل بعد از بهبود است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته از طریق خیرین، تسهیلاتی به این افراد اختصاص می یابد و از ابتدای سال تاکنون نیز سازمان بهزیستی به شیوه ای این کار را انجام می داده و حدود ۲۵۰ نفر مشغول به‌کار شده اند.

مدیر ارشد استان افزود: با بخشنامه جدید، این کار می تواند توسعه یابد و در پیشگیری از رجوع مجدد معتادان به اعتیاد موثر باشد.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است، اظهار داشت: متاسفانه مقوله پژوهش، چندان مورد توجه قرار نگرفته است و این امر باید در استان پررنگ تر از استان های دیگر باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در امر مواد مخدر هیچگونه پژوهشی در هیچ یک از دانشگاه ها اتفاق نیفتاده است، تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر باید به صورت علمی، پژوهشی و عمیق و مستمر دنبال شود.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه امر پژوهش باید پابه پای سیاست های جدید هماهنگ شود، یادآور شد: مدیران باید اساس کار خود را فعالیت های پژوهش محوری قرار دهند.

وی از پژوهش به‌عنوان کاری علمی یادکرد و تصریح کرد: در بسیاری از معضلات امروز، نتیجه عدم توجه به امر پژوهش را به عینه می توان مشاهده کردکه امر مبارزه با مواد مخدر می تواند از طریق پژوهش پیگیری شود.

زرگرپور در ادامه اضافه کرد: انتظار می‌رود که برنامه ای برای ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح ریزی شود که سمت و سوی پژوهش را در امر مبارزه با مواد مخدر فراهم کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در این راستا طبق تصمیمات صورت گرفته تا ماه آینده، برنامه‌ای توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری ارائه خواهد شد و در خصوص ترغیب پژوهشگران، دانشجویان و اساتید عناوینی جهت پژوهش ارائه می‌شود تا پژوهش های کاربردی و مطالعات عمیقی در خصوص مبارزه با مواد مخدر آغاز شود و ما هم به عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر از فکر های جدید استقبال خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز