خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بعنوان اشتغال خانگی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۹۹

رسول زرگرپور در کارگروه اشتغال استان گفت: برگزاری جلسه ی کارگروه در شهرک علمی و تحقیقاتی به عنوان مرکزی که می تواند با ایجاد اشتغال علم را به ثروت تبدیل کند، برای بالابردن اطلاعات اعضای کارگروه در خصوص اشتغال این مرکز می تواند موثر باشد.

رسول زرگرپور گفت: طرح تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به عنوان اشتغال خانگی مورد تایید سیستم بانکی و بخش صنعت و گردشگری و صنایع دستی است و می تواند اشتغال خانگی خوبی را با مکانیزم قابل قبولی فراهم کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در کارگروه اشتغال استان گفت: برگزاری جلسه ی کارگروه در شهرک علمی و تحقیقاتی به عنوان مرکزی که می تواند با ایجاد اشتغال علم را به ثروت تبدیل کند، برای بالابردن اطلاعات اعضای کارگروه در خصوص اشتغال این مرکز می تواند موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه ی دستگاهها ملزم به شرکت در کارگروه اشتغال استان هستند، افزود: دستگاه ها باید در این جلسات تعهدات اشتغال خود را بیان نمایند تا درصورت وجود مشکل، کاستی ها مرتفع و در برنامه ی ششم مبنای کار قرار گیرد.

وی در ادامه به تعهدات سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه با اشتغال در برنامه ی پنجم اشاره کرد و اظهارداشت: طبق پیش بینی صورت گرفته این سازمان باید ۱۷ هزار شغل ایجاد می کرد ولی متاسفانه در این امر موفقیت چندانی کسب نکرده است.

استاندار اصفهان به تحرک ایجاد شده در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص توسعه ی گردشگری امیدواریم این سازمان بتواند تا پایان برنامه ی پنجم به تعهدات خود عمل کند.

رسول زرگرپور به تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بعنوان اشتغال خانگی اشاره کرد و افزود: در این طرح مبلغ صدمیلیون ریال تسهیلات در اختیار خانوارها قرارداده می شود.

وی با بیان اینکه نیمی از این مبلغ برای خرید دستگاه و بقیه برای آموزش و سرمایه ی درگردش اختصاص می باید، افزود: مواد اولیه در اختیار خانوارها قرار می گیرد و تولیدات این خانوارها نیز با توجه به قراردادی که با صندوق مهرامام رضا(ع) منعقد شده، خریداری می شود.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه آموزش به حدود هزارنفر آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود که این تعداد به هفت هزار نفر افزایش یابد و با توجه به اینکه این کار مورد تایید سیستم بانکی و بخش صنعت و گردشگری و صنایع دستی است، طر ح جامع و کاملی می تواند باشد و اشتغال خانگی خوبی را با مکانیزم قابل قبولی فراهم می کند.

زرگرپور با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه ای استان مسئولیت آموزش متقاضیان را برعهده دارد، تصریح کرد: برای خرید محصولات مشکلی وجود ندارد و اگر مرحله ی اول با موفقیت پیش رود و گسترش یابد می تواند به عنوان یک اشتغال خانگی موثر مورد توجه قرار گیرد.




نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز