خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در افتتاح پروژه‌های منطقه ۷ خبرداد:

قطار شهری بهارستان، شاهین شهر و فولاد شهر عملیاتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۶۷

نشست تخصصی حل مشکلات آب با حضور کارشناسان داخلی و خارجی از ۱۷۰ کشور جهان، ۲۰ دی ماه در اصفهان برگزار می‌شود، امیدواریم راهکارهای عاجلی در مورد آب اصفهان تهیه شود.

شهردار اصفهان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های منطقه ۷ اصفهان با اشاره به آغاز هفته وحدت و اینکه امروز در جامعه نیازمند وحدت هستیم، اظهار داشت: وحدت، کلید نجات از همه گرفتاری ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرتضی سقائیان نژاد، با اظهار امیدواری که مسئولان کشور، نسخه زیربنایی برای آب اصفهان تجویز کنند و با وحدت کلمه شاهد خدمات رسانی بیشتر به مردم باشیم، افزود: برگزاری نشستی در خصوص حل مشکلات آب که با محوریت دانشگاه صنعتی و شهرداری اصفهان و با حضور ۲۰ متخصص از ۱۷۰ کشور و ۲۰ متخصص داخلی در۲۰ دی ماه در اصفهان برگزار می شود که این موضوع امید بخش آن خواهد بود که درباره اب اصفهان تمهیدات عاجلی درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری این نشست در نظر داریم تا از مباحثاحساساتی دور شویم و مشکل آب را به صورت جدی دنبال کنیم، گفت: در نشست اول، تبیین موضوع آب انجام می شود و در نشست دوم، اظهار نظر صورت می گیرد و سپس در طی ۶ ماه نسخه ها و پیشنهاد متخصصان برای حل مشکل آب ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پروژه قطار شهری و اینکه یک رام قطار شهری بعد از ۶ سال به اصفهان تحویل داده شده است، ادامه داد: آزمایشات قرارگیری یک رام واگن در فاز اول در ۹ کیلومتر در حال انجام است. اما با یک رام قطار نمی‌توان قطار شهری را برای مسافرگیری آماده کرد. شرکت چینی تعهداتی دارد. امیدواریم تا خردادماه سال آینده به تعهدات خود عمل کند و دو رام واگن را به اصفهان تحویل دهد.

شهردار اصفهان، با اشاره به اینکه شهرداری خود سه رام واگن دیگر را خریداری خواهد کرد، اظهار داشت: با خریداری سه رام واگن در مجموع ۶ رام واگن در اختیار خواهیم داشت و در این صورت مشکل راه اندازی مترو در رابطه با واگن حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درخط اول مترو هیچ گونه مشکل میراثی نداریم، ادامه داد: در مسیر خط یک فقط دو ایستگاه امام حسین و انقلاب مانده که کمیته ۵ نفره ای تشکیل شده است که درآن نماینده میراثهم حضور دارد. در ایستگاه میدان حسین(ع) ۴ دستگاه به صورت سه شفیت مشغول به حفاری هستند.

سقائیان نژاد، با اشاره به اینکه ایستگاه انقلاب هم در حال آماده سازی است و هیچ مشکلی از نظر مصوبه، میراثی و اعتباری نداریم، گفت: مطالعات خط دو مترو نیز انجام شده و قرار است در دو فاز دنبال شود، همچنین بر روی خط سوم مترو نیز مطالعاتی در حال انجام است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قطار شهری اصفهان به عنوان قطارشهری مادر محسوب می شود، افزود: قرار است قطار شهری شهرهای بهارستان، شاهین شهر و فولاد شهر با نظارت قطارشهری اصفهان تحقق و عملیاتی شود.

وی با اشاره به فرسوده شدن عمر ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: در بازدید اعضای کمیسیون عمران از طرح های اصفهان مطرح کردیم که ۶ سال به اصفهان اتوبوس تحویل داده نشده است و تعهدات بند دو ماده ۸ حمل و نقل تحقق پیدا نکرده و حمایتی انجام نشده است که این موارد نیازمند پیگیری و نظارت است. امروز هزینه خرید اتوبوس ۴۵۰ میلیون تومان است، که متاسفانه همه آن به شهرداری ها سرازیر شده است و نتیجه این می شود که عمر ناوگان اتوبوسرانی ما به ۷.۵ سال می رسد. باید یکجا سه هزار اتوبوس خریداری شود، تا مشکل اتوبوسرانی حل شود، اگر سه هزار خریداری شود، اصفهان از این گره خارج می شود.

وی با بیان اینکه امسال چند ردیف در بودجه آورده شده که از سهم و درآمد شهرداری‌ها کاسته می شود، گفت: می گویند از بودجه به شهرهای کوچک کمک می کنیم، ما نیز همواره تاکید داریم به شهرهای کوچک باید کمک شود اما نباید از سهم کلانشهرها کم شود چرا که بیش از نصف جمعیت کشور در کلانشهرها هستند.

وی در ادامه صحبت های خود به این مسئله اشاره کرد که تا پایان سال جاری ۵ افتتاحیه در ۵ منطقه شهر اصفهان برگزار می‌شود و تصریح کرد: همچنین در سال آینده ۱۴۲۶ پروژه در مناطق مختلف شهرداری اجرا می شود، از این تعداد طرح، ۹۱۴ پروژه آن جدید و ۵۱۲ پروژه نیمه تمام است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمان در اولویت هستند، ادامه داد: در سال آینده ۷۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی بودجه برای منطقه ۷ پیش بینی کردیم که در صورت تصویب نهایی این عدد رشد چشمگیری نسبت به بودجه امسال نشان می دهد. در سال ۹۳ پروژه هایی را در مناطق مختلف در نظر گرفته بودیم که ازجمله ان احداثخانه علوم، احداثتقاطع غیرهمسسطح ۲۵ آبان، میدان استقلال و احداث۲۰ آبنما در شهر از طرح هایی هستند که امسال به صورت جدی پیگیری شدند.

وی بیان داشت: امروز در منطقه ۸۷ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۷ به بهره برداری می رسد که ۶۴ میلیارد تومان آن فقط برای تملک هزینه و ۲۴ میلیارد تومان خالص اجرایی عمرانی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز