خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

برنامه‌های حمایتی در راستای گسترش فرهنگ‌ وقف در بودجه سال ۹۴ دیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۹۲

وقف به عنوان چشمه همیشه جوشان در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی اسلامی نقش و جایگاه بسیار والا و در خور اهمیتی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه‌های حمایتی در راستای گسترش فرهنگ‌ وقف در بودجه سال ۹۴ دیده می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک به نقش سازنده وقف در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و اقتصادی اشاره و اظهار کرد: باید اولویت و اهمیت ویژه‌ای برای این سنت حسنه و کاربردهای آن در تمام حوزه‌ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: وقف به عنوان چشمه همیشه جوشان در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی اسلامی نقش و جایگاه بسیار والا و در خور اهمیتی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی اشاره و عنوان کرد: باید با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و اختصاص بودجه‌های فرهنگی توسط متولیان امر در این حوزه سرمایه‌گذاری و زمینه را برای تشویق و ترغیب مردم جهت ورود به این حوزه فراهم کنیم.

وی بیان کرد: باید با بسترسازی مناسب از سوی متولیان امر همچون اداره اوقاف و امور خیریه، بسترهای لازم جهت ورود خیران به حوزه وقف فراهم شود.

سالک ادامه داد: بهره‌برداری از موقوفات کاری بسیار بزرگ و سخت است که باید از طریق اداره امور اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان حفظ و حراست‌های لازم به عمل آید.

وی اضافه کرد: این موضوع زمینه‌ساز تشویق و ترغیب هرچه بیشتر مردم جهت گسترش این سنت حسنه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز