خبرگزاری کار ایران

در پی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در اصفهان؛

هوای ناسالم در شهر اصفهان ۵۳ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۰۴

هوای ناسالم در شهر اصفهان ۵۳ درصد و هوای خیلی ناسالم ۴۶ درصد کاهش یافته است.

استاندار اصفهان، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم امروز کشور مسئله بودجه است، گفت: تلاش مدیریت استان بر این بوده است که بتوانیم مشکلات استان را در سطح ملی حل نماییم و با اقدامات انجام شده در بودجه امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال بودجه به استان اصفهان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بودجه سال ۹۴ نسبت به سال قبل اظهار داشت: البته تخصیص این بودجه از این پس به نظر نمایندگان در مجلس بستگی دارد تا بتوانند در مصوبات نیاز ها و درخواست های مردم را در نظر بگیرند.

وی افزود: در رابطه با میزان مالیات در سال جاری جلسات متعددی با مسئولان کشوری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شده است اما متاسفانه باز هم شاهد افزایش ۳۴ درصدی مالیات برای استان اصفهان بوده ایم.

زرگرپور تصریح کرد: در سالهای گذشته تنها ۵۰ درصد از مازاد درآمد استان به استان تعلق می گرفت در حالی مردم و مدیران استان اصفهان خواستار بازگشت صددرصدی این مازاد به استان می باشند تا انگیزه بیشتری برای پرداخت مالیات داشته باشند.

وی بیان داشت: اولین مطالبه ما از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به این مسئله حیاتی است که می تواند در کاهش بسیاری از مشکلات استان کمک بسزایی باشد.

وی افزایش ۲ هزار میلیارد ریالی اعتبارات برای اتمام پروژه تونل بهشت آباد، توزین منطقه ای پروژه ها دراستان و اصلاح توزیع عوارض آلایندگی به شهرستان ها را از مهمترین مسائلی دانست که نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی باید در نظر بگیرند.

وی رسیدگی به وضعیت حوضه آبریز زاینده رود و بارندگی ها را یکی از مهمترین مسائل استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی بارندگی در شش حوضه آبریز کشور بوده ایم ولی در اصفهان این میزان کاهش به ۳۰ درصد رسیده است.

استاندار اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: البته در سرشاخه های زاینده رود میزان بارش ها مناسب بوده است اما بارش برف برای تامین آب در سراسر سال مهمتر است. در حالی که بارش برف در این مدت ۳۵ درصد کاهش یافته و این موضوع ما را برای تامین آب در آینده با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در یک سال گذشته که مصوبه عالی شورای آب به تصویب رسیده است تمامی برداشت های مجاز و غیرمجاز و طرح های توسعه ای در حوضه آبریز مشخص گردیده است و ما خواستار اقدام عاجل برای برداشت های غیر مجاز از زاینده رود هستیم.

وی در رابطه با آلودگی هوای اصفهان گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد کاهش ۵۳ درصدی هوای ناسالم و کاهش ۴۶ درصدی هوای خیلی ناسالم بوده ایم.

وی ادامه داد: امسال که نیروگاه ها پلمپ شد بیش از ۲ میلیارد لیتر مازوت مصرف نشده که ۵/۱ میلیارد لیتر آن به استان های دیگر صادر شده است.

استاندار اصفهان بیان داشت: در ادامه طرح کاهش آلودگی هوای استان بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز وارد چرخه حمل و نقل اصفهان شده و در آینده نزدیک نیز ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز جایگزین اتوبوس های دیزلی خواهد شد تا بتوانیم گامی موثر برای کاهش آلودگی هوای شهر برداریم.

وی با اشاره به راه اندازی خط هوایی اختصاصی اصفهان گفت: با راه اندازی این دو خط هوایی که پایه و اساس آن در اصفهان می باشد می توانیم خدمات بهتری را به مسافران و مردم عزیز اصفهان ارائه دهیم.

استاندار اصفهان در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با مشکلات شورای شهر و شهرداری اصفهان گفت: در چند ماه گذشته متاسفانه برخی اختلاف نظر ها در مسائل شهری بن شورای شهر و شهرداری وجود داشته که با تشکیل جلسات و کدخدا منشی توانستیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز