خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

همه جوانان باید از نتایج رفتاری خطرناک و چالش زای ناشی از اعتیاد آگاه شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۲۷

همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحت عنوان پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و مهارت‌های زندگی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان برگزار شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در این همایش گفت: استان به واسطه واقع شدن در موقعیت استراتژیک و کریدور ملی و بین المللی دارای قابلیت‌های ارزشمندی است که متأسفانه به واسطه پدیده شوم اعتیاد ناشی از مواد مخدر نگرانی‌ها را برای مردم و مسئولین پدید آورده است. ّ

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابوطالب جلالی افزود: لازم است ضمن اطلاع رسانی، همه جوانان از نتایج رفتاری خطرناک و چالش زای اعتیاد ناشی از مواد مخدر آگاه باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اعتیاد به مواد مخدر افزود: در کشور ایران ۳/۹۰ درصد معتادان مردان و ۷/۹ درصد معتادان را زنان تشکیل می‌دهند که در حال حاضر نرخ شیوع اعتیاد در بین زنان و دختران دو برابر مردان است.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد شامل مواد مخدر و روانگردان‌ها بوده و بیشترین حادثه در حوزه روانگردان‌ها است، گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ایران به نسبت جمعیت یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد مصرف کنندگان را در دنیا دارد که بیشترین معتادان در کشور شاغلین و کمترین معتادان مربوط به بی‌سوادان بوده و اولین مکان شروع مصرف اعتیاد با ۲۹درصد در منازل دوستان، ۲۲درصد در منازل خود، خوابگاه‌ها، کوچه‌ها و بقیه مؤلفه‌ها است.

در ادامه همایش پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و مهارت‌های زندگی خانم آگاهی کار‌شناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه معرفی انواع مواد مخدر‌ها و راه‌های پیشگیری از آن کرد.

و در پایان همایش، طاهرزاده مسئول آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اعتیاد یک بیماری پیش رونده و مزمن بوده که هیچگونه لذتی را در برنداشته و چنانچه افراد در خصوصیات رفتاری، بینشی، نگرشی و سبک زندگی لذت را به صورت صحیح کنترل کنند حتما سمت مواد مخدر نمی‌روند و اعتیاد را به عنوان یک تفنن نمی‌بینند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز