خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صدا و سیمای اصفهان در همایش بسیج و رسانه:

جنگ نرم تنها حربه در دست دشمنان ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۸۵

همانطور که آموزش فرهنگ شهروندی برای مردم لازم است آموزش سواد رسانه ای نیز از ضروریات مهم برای تمام افراد جامعه محسوب می شود.

مدیر کل صدا و سیمای اصفهان گفت: ابرقدرتهای جهانی در تمامی کشورهایی که جنگ نرم موثر بوده از دو ابزار هدایت جنبش های دانشجویی و همچنین رسانه برای رسیدن به اهداف خود کمک گرفته‌اند.

علی کلباسی؛ در همایش بسیج و رسانه با اشاره به اینکه دشمنان در سال ۲۰۰۵ پس از آزمودن راه های مختلف و عدم نتیجه گیری به این نتیجه رسیدند که تنها از طریق جنگ نرم می توان بر کشور ایران تاثیرگذاشت، ابراز داشت: در تمام کشورهایی که جنگ نرم جوابگو بوده است جنبش های دانشجویی و رسانه دو مورد بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به برنامه دشمنان برای سوء استفاده از دانشجویان به عنوان نیروهای رایگان در راه رسیدن به اهداف خود باید جنبش های دانشجویی توسط نیروهای بسیجی تقویت و افراد هوشیار و معتقد و با ایمان را در راس آنها قرار بگیرند.

مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان تاکید کرد: همچنین در تمامی دنیا دشمنان به کمک فیلم های نامناسب و غیراخلاقی در شبکه های ماهوارهای همچون فارسی وان سعی در از هم پاشیدن استحکام خانواه ها به عنوان عامل قوام کشورها دارند.

وی اضافه کرد: در سال ۷۸ با شکست حادثه کوی دانشگاه طراحان جنگ نرم به این نتیحه رسیدند که باید علاوه بر دانشجویان بر زنان، افراد روشنفکر، هنرمندان، کارمندان و افراد نخبه سرمایه گذاری کنند و از آن زمان در این راستا برنامه ریزی کردند.

وی تاکید کرد: نقش بی بدیل بسیج در جنگ بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: برخی تصور می کردند پس از جنگ ماموریت بسیج تمام شده است در حالی که این نقش برای مقابله با جنگ نرم دشمنان روز به روز مهم تر شده است.

وی افزود: البته در برهه ای از زمان فعالیت های بسیج کم رنگ تر شد اما پس از دهه هشتاد این نقش بیش از پیش پر رنگ شده است به گونه ای که در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و غیره وارد شده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان با اشاره به ینکه تقویت هرکدام از این عرصه ها نیازمند لازمه تعامل با رسانه است، تصریح کرد: امروز همانطور که فرهنگ شهروندی لازم است آموزش سواد رسانه ای نیز از ضروریات مهم برای تمام افراد جامعه محسوب می شود.

گفتنی است این همایش به همت بسیج رسانه و روابط عمومی سپاه صاحب الزمان برگزار شد و از خبرنگاران بسیجی درزمینه انعکاس اخبار تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز