خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

مسائل مربوط به زاینده رود، باید به صورت شفاف برای مردم توضیح داده شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۶۵

مشکلات و پیشرفت‌های صورت گرفته در خصوص حوضه آبریز زاینده رود، باید به صورت شفاف برای مردم بیان شود.

رسول زرگرپور در جلسه‌ای با حضور مهرزاد احسانی به بیان مشکلات حوزهٔ آبریز زاینده رود پرداخت و مسائل مهم این حوضهٔ آبریز مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار مهرزاد احسانی، مدیر حوزهٔ آبریز زاینده رود با ایشان گفت: مسائل مربوط به رودخانهٔ زاینده رود باید به صورت شفاف برای مردم توضیح داده شود تا مردم در جریان اقدامات صورت پذیرفته و نیز مشکلات جاری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت نیرو، مسئولیت مدیریت و تصمیم گیری در خصوص حوزهٔ آبریز زاینده رود را به طور کامل بر عهده دارد، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان اصفهان به مدیریت یکپارچه در این حوضه اعتقاد دارد و باید با اتخاذ تصمیمات کار‌شناسی و فنی از بی‌برنامه گی‌های احتمالی جلوگیری و نسبت به احیاء حوضه اقدام شود.

رسول زرگرپور با اشاره به برداشت‌های غیر مجاز وسیع در حوزهٔ آبریز زاینده رود گفت: مدیریت و مردم استان اصفهان از وزارت نیرو انتظار دارند که نظارت کافی و برنامه ریزی لازم برای کنترل برداشت‌ها از ابتدا تا انتهای حوضهٔ آبریز زاینده رود داشته باشد و کلیهٔ برداشت‌های غیر مجاز که بطور کامل شناسایی شده‌اند را تا دو ماه آینده مسدود سازد.

مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه باید نصب کنتورهای هوشمند هرچه سریع‌تر انجام شود، گفت: با نصب این دستگاه‌ها مردم متوجهٔ برخورد و عزم جدی دولت در این خصوص خواهند شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر در خصوص اجرایی کردن تصمیمات کمیسیون هماهنگی و کارگروه آن ظرف مدت ۲ ماه اقدام عامل صورت نپذیرد، مشکلاتی را در پیش خواهیم داشت.

زرگرپور به مصوبات طرح اصلاح الگوی کشت اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو موظف است که اقدامات انجام شده از سوی جهاد کشاورزی را پیگیری و تکلیف این مصوبات را روشن کند و با اتخاذ تصمیمات اساسی در کارگروه مربوطه، نتیجه را به مردم و مدیریت استان اعلام کند.

مدیر حوزهٔ آبریز زاینده رود نیز در این دیدار گفت: زاینده رود اصلی‌ترین نماد مبلمان شهری اصفهان است و اگر بارش‌ها به صورت متناوب انجام شود شاهد جریان آب این رودخانه در استان اصفهان خواهیم بود.

احسانی افزود: متاسفانه بیش از یک ماه است که بارش‌های خوبی را در استان شاهد نبوده‌ایم و انتظارات در خصوص و میزان بارش‌ها تحقق نیافته است و با این شرایط، مشکلاتی را در پیش خواهیم داشت و باید در خصوص وضعیت رودخانه تصمیم گیری جدیدی صورت پذیرد که این امر ظرف چند روز آتی در تهران صورت خواهد گرفت.

احسانی بر کنترل کلیهٔ برداشت‌های غیر مجاز تاکید کرد و برای تحقق این امر قول مثبت داد.

در ادامهٔ این دیدار، کارگروه کمیسیون هماهنگی با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز