خبرگزاری کار ایران

معاون ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

اجرای سایت‌های الگویی –ترویجی کشاورزی، راهی برای توانمند کردن کشاورزان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۱۰

راه اندازی سایت جامع الگویی – ترویجی کشاورزی، که متعلق به یک کشاورز پیشرو و سایر بهره بردارن در یک روستا است، سبب توانمندی و آشنا کردن کشاورزان با دستاورد های جدید کشاورزی است.

معاون ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال زراعی ۹۲-۹۳ و با هدف مشارکت کشاورزان و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی علمی به مزارع کشاورزان و توانمند کردن کشاورزان، سایت جامع الگویی راه اندازی شده است، اظهارداشت: سایت جامع الگویی و ترویجی کشاورزی متعلق به کشاورز پیشرو و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره بردارن در یک روستا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اسکندری گفت: ۲۴ سایت جامع الگویی – ترویجی کشاورزی برای هر شهرستان به مزارع گندم، ۲۱ سایت در سایر محصولات از قبیل تولیدات گلخانه ای، سیب درختی، پسته، ماهی قزآلا، زنبورداری و صیفی جات؛ در راستای جلب مشارکت و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به کشاورزان برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اجرایی شده است.

وی افزود: سایت جامع الگویی – ترویجی کشاورزی، واحد تولیدی متعلق به یک کشاورز پیشرو و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره بردارن در یک روستا است.

در این سایت ها، کلیه توصیه های فنی و تحقیقات علمی همراه با تجمیع سایر منابع و امکانات از قبیل تهیه بذر مناسب، آزمایش‌های آب و خاک مزارع و سایر نهاده های مورد نیاز محصول از ابتدای کاشت تا برداشت هر ۲۰ روز مورد رصد و پیگیری برنامه ریزی شده ای قرار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز