خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان عنوان نمود:

تکمیل نشدن پروژه متروی اصفهان در شان این شهر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۶۹

رسول زرگرپور گفت: اجرایی شدن خط دو مترو با مشارکت مشاورین یونسکو، سبب می شودکه کوچکترین خدشه ای بر ابنیه ی تاریخی اصفهان که مهمترین اصل در اجری پروژه های استان هستند، ایجاد نشود.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در شورای سازمان قطار شهری اصفهان، گفت: مترو یکی از مطالبات اصلی مردم است وبا توجه به مجموعه مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا و ترافیک در استان، مقوله ی مترو با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، زرگرپور با بیان اینکه تکمیل نشدن پروژه ی متروی اصفهان در شان این شهر نیست، گفت: خوشبختانه در این جلسه ی شورا تصمیمات خوبی اتخاذ گردید و در حال حاضر قرارداد خرید سه رام جدید بسته شده است و این رام ها طی ۶ ماه آینده به اصفهان خواهند رسید.

وی در ادامه افزود: با توجه به این اقدامات، می توان امیدوار بود که در ۶ ماه اول سال ۹۴ حداقل ۶ رام و تجهیزات لوکوموتیو و واگن را در اختیار داشته باشیم که این امر می تواند شرایط را برای بهره برداری معقول و منطقی ۱۰ کیلومتر از خط یک مترو برقرار نماید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت گرفته شده است، اظهارداشت: سعی خواهیم نمود در آینده ی نزدیک این اوراق به فروش رسانده و با افزایش میزان اعتبار مالی مترو، فعالیت های اجرایی قوت بیشتری پیدا کند و کارها با جدیت بیشتر دنبال گردد.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه پروژه ی اجرایی خط دو مترو نیز با قوت در حال پیگیری است، افزود: مناقصات فعالیت سیبیل، ایستگاه ها و تجهیزات خط دو در آینده ی نزدیک برگزار می شود.

وی از حضور ۳ مشاور برای اجرای هرچه بهتر این خط خبر داد و گفت: ۲ مشاور ایرانی و ۱ مشاور فرانسوی در حال انجام مطالعات خود بر روی خط دو مترو هستند که با پیشرفت ۷۰ درصدی صورت گرفته، می توانیم مناقصات حدود ۲۳ کیلومتر از خط دو را با اطمینان برگزار نماییم و پیمانکار این طرح را مشخص نماییم.

زرگرپور با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات خط دو تا مرحله ی شورای اقتصاد پیش رفته است، افزود: خوشبختانه کارها به خوبی پیش می رود.

وی از تعامل خوب مسئولین مترو و میراثفرهنگی به عنوان مهمترین رویداد در ارتباط مترو یاد کرد و گفت: در خط یک، کمیته ای ۵ نفره از نمایندگان استانداری، شهرداری، مترو و میراثفرهنگی به صورت لحظه به لحظه در ارتباط با اتفاقاتی که در خصوص ساخت مترو پیش می آید رسیدگی های لازم انجام می دهند.

مدیر ارشد استان در ادامه افزود: علی رغم مشکلات موجود، پروژه ی احداثمترو روال عادی خود را در پیش گرفته است و با قوت در حال پیگیری است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در احداثخط دو مترو نیز ممکن است با مسائلی در خصوص میراثفرهنگی روبرو شویم، که در این رابطه طبق موافقت کلی صورت گرفته با رئیس سازمان میراثفرهنگی و معاون رئیس جمهور، از حضور مشاوری بین المللی و مورد تایید یونسکو، استفاده خواهیم کرد.

رسول زرگرپور اظهار امیدواری نمود که با حضور این مشاور و نظارت وی بر فعالیت ساخت مترو، کوچکترین خدشه ودغدغه در خصوص میراثفرهنگی استان در مسیر خط دو وجود نداشته باشد.

وی هدف از این اقدام را تعامل کامل با میراثفرهنگی و یونسکو عنوان کرد و افزود: اجرایی شدن خط دو مترو با مشارکت مشاورین ذی صلاح خارجی، باعثخواهد شد تا کوچکترین خدشه ای بر ابنیه ی تاریخی اصفهان که مهمترین اصل در اجری پروژه های استان هستند ایجاد نشود.

استاندار اصفهان در پایان ازکلیه ی متولیان و دوستداران میراثفرهنگی خواست که از ایجاد حاشیه در این خصوص جلوگیری نمایند چرا که این پروژه با هماهنگی کامل در حال انجام است و از طرفی مسائل حاشیه ای می تواند روند اجرایی را تحت الشعاع خود قرار دهد و اجازه دهند که مردم شیرینی استفاده از قطار شهری را لمس کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز