خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اعلام کرد:

برگزاری همایش نقش روحانیون در ترویج وقف در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۴۸

همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در بقعه علامه مجلسی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه وقف در راه خدا معامله ای بسیار ارزشمند است گفت: باید توجه داشته باشیم که وقف چشمه همیشه جاری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ حجت‌الاسلام رضا صادقی از وقف به عنوان صدقه جاریه نام برد و اظهار داشت: وقف هیچ گاه از بین نمی رود و پاداش آن جاودانه است.

وی با اشاره به این که صدقه دادن و وقف با هم متفاوت است، تصریح کرد: پاداش صدقه به هر اندازه ای که بزرگ نیز باشد تنها یک بار داده می شود اما پاداش وقف به صورت دائم است و آثار صادقی به نقش روحانیون در ترویح فرهنگ وقف اشاره کرد و افزود: روحانیون در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند و باید با این امر خداپسندانه بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش نقش روحانیون در ترویج فرهنگ وقف خاطر نشان کرد: روحانیان و مبلغان در توسعه فرهنگ وقف در جامعه و بین آحاد مردم نقش مهمی برعهده دارند بدین منظور اداره اوقاف در جوار عالم ربانی؛ علامه مجلسی همایش نقش روحانیون در ترویج وقف را برگزار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان متذکر شد: از دیگر اهداف برگزاری این همایش آشنایی روحانیون و مبلغین با اهداف سازمان مبنی بر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی ادامه داد: فعال نمودن یاوران وقف در حوزه های علمیه و اعزام مبلغین به روستاها و مناطق مختلف استان، به منظور ترویج فرهنگ وقف، ایجاد وقف‌های جدید و دفاع از حریم موقوفات از ملزومات همایش مذکور است.

صادقی افزود: همایش مذکور در روز پنج شنبه مورخ ۱۸ دیماه سال جاری با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نژاد در جوار بقعه علامه مجلسی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز